בריאות

צעירים לנצח: מדוע מיליארדרים אובססיביים לאנטי-אייג'ינג?

עשירי העולם לא מהססים להשקיע בפיתוחים מאריכי חיים: "קשה לשפר את רמת החיים ברמות כאלה של הון". אולם מומחי בריאות הנפש לא חושבים שזה מגיע ממקום בריא: "הם חושבים שאם הם ימותו העולם יקרוס"
מערכת ice | 
גף בזוס ולורן סאנצז (צילום צילום מסך יוטיוב E!News)
בסדרה המוערכת "יורשים" שהסתיימה לא מזמן בעונתה הרביעית, קנדל רוי (ג'רמי סטרונג), בנו השני של המיליארדר לוגן רוי, מציג "תכנית לאריכות ימים". הדבר כמובן אינו מנותק מהמציאות, ובמקרה הזה HBO היטיבו לתאר בצורה מציאותית את חייהם של עשירי-העל. חוץ מאושר ועושר, מיליארדרים למעשה גם אוהבים להרגיש בני אלמוות.
מיליארדרים יכולים לקנות כמעט הכל, אז למה לא לקנות גם עוד זמן? בשנים האחרונות, מיליארדרים הוציאו הרבה כסף על חברות שמתעסקות בנושא, פרויקטי מחקר על אנטי-אייג'ינג, התחדשות וטכנולוגיה לאריכות ימים.
המיליארדר כריסטיאן אנגרמאייר, בן 44, אומר שהוא רוצה לחיות עוד 50 שנה ומוכן להשקיע בפיתוח טיפולים מאריכי חיים. "עשירי העל מגיעים בסופו של דבר לנקודה שבה עוד כסף לא ישפר את חייהם", אמר אנגרמאייר. "אם אתה קונה יאכטה, אתה תמיד יכול לקנות גדולה יותר. אם אתה קונה מטוס, אתה יכול לקנות אחד גדול יותר. אבל רמת החיים שלך משתנה מעט מאוד ברמות הללו של כסף".
חוסר הסיפוק הזה, כפי שמסביר אנגרמאייר, הוביל להשקעה של 4.4 מיליארד דולר ב-5 השנים האחרונות של המיליארדרים בעבודת אנטי-אייג'ינג, מאריכת חיים. ג'ף בזוס, אחד האנשים העשירים בעולם, הזרים כסף ל-Altos Labs, סטארט-אפ ביוטק המתמקד ב-"תכנות התחדשות תאים כדי להחזיר את הבריאות, במטרה להאריך חיים".
ההשקעה העצומה של מייסד אמזון הפכה את אלטוס לחברת הסטארט-אפ הגדולה ביותר בתחום הביוטק עם כמות ההון הגדולה ביותר, לפי ה"פייננשל טיימס". בהנחיית צוותים של חתני פרס נובל ידועים בתחום, אלטוס פותחת שתי מעבדות בקליפורניה, אחת בקיימברידג', ומשתפת פעולה עם מדענים מיפן.

בנוסף לבזוס, גם המיליארדר הישראלי-רוסי יורי מילנר, תומך בהתלהבות, ומשקיע כסף רב בפרויקטים של אלטוס. בנוסף אליו, מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג', עזרו להקים עסק בשם Calico, שעושה מחקר על חיסול תועפת הזיקנה.
פיטר ת'יל, מייסד שותף של PayPal, הוא תומך נלהב של "קרן מתושלח" שמטרתה לשפר באופן דרמטי את הבריאות ואת אריכות החיים. "אנשים אומרים שהמוות הוא טבעי, זה רק חלק מהחיים. אבל אני חושב שהמוות הוא גם בעיה שאפשר לפתור", אמר ת'יל ב-2012.
בני אלמוות
המדע המודרני עשה הרבה דברים מדהימים עבור בריאות האדם. אנחנו חיים הרבה יותר מאשר במאות שעברו, ואיכות החיים השתפרה פלאים. אבל יש הרבה אנשים עשירים שלא רק רוצים לחיות יותר. הם רוצים לחיות לנצח. Wired טוען שמחקר אנטי אייג'ינג עד שנת 2023 עשוי "להשיק את המהפכה הגדולה ביותר ברפואה מאז גילוי האנטיביוטיקה".

יורי מילנר (צילום ביה"ס וורטון)
לדברי רמי קמינסקי, מייסד ומנהל המכון לפסיכיאטריה אינטגרטיבית, האובססיה לאריכות ימים של העשירים נעוצה בסופו של דבר בפחד. "מוות הוא כנראה הדבר היחיד שיכול לעורר חדרה אצל האנשים האלה. הם באמת מפחדים מהמוות והאלמותיות היא ההגנה האולטימטיבית. כשיש כמות אינסופית של כסף, אתה מתחיל לפרוץ את הגבולות", אמר.
קית' קמפבל, פרופסור לפסיכולוגיה ואישיות חברתית באוניברסיטת ג'ורג'יה, מסביר שלכמה מיליארדרים פשוט יש אגו גדול מאוד: "הם חושבים שאם הם ימותו העולם יקרוס. בגלל שהם כל כך הצליחו להגשים את רצונם, הם חושבים: 'למה אני לא יכול לנצח את המוות? אני יכול לנצח כל דבר. מה שלא יהיה'".
גם פסיכולוגים ופסיכיאטרים מציינים שלמרות שמיליארדרים חושבים שהם אדוני היקום, הם לפעמים מתנהגים בצורה לא בשלה ומפגינים פחד. ד"ר בת'אני קוק, פסיכותרפיסטית, אומרת: "כאשר אדם נחשף לעודף עושר וכוח לאורך תקופה ארוכה, זה יכול לשנות את כל תפיסת העולם שלו. אנשים כאלה מאמינים שהם טובים יותר מהשאר בגלל יכולתם לעשות לעשות כסף. אם לאדם יש הרבה כסף וכוח, אפשר להבין שהוא רוצה לגלות את סוד חיי הנצח".
בעוד שחלק רואים את החיפוש של מיליארדרים אחר חיי נצח כרומנטי ומרגש, קמפבל חושבת שזה מטריד. "אני מפחדת מאלו שחושבים שהם יודעים יותר טוב מאחרים, בעלי כוח שאינם מפחדים להשתמש בו. אנשים שחושבים שהם יכולים לשלוט בעולם, אנשים שיש להם כוח בלי שיש להם קצת צניעות, מפחידים אותי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה