בריאות

משרד הבריאות מזהיר מפני השימוש במים בצפון: "חריגות באיכות המים"

משרד הבריאות מודיע הבוקר (שני) על הצורך בהרתחת מים בעקבות חריגות באיכות המים בשכונת הפרדס ברמת ישי שבצפון
מערכת ice | 
משרד הבריאות באזהרה חמורה (צילום freepik)
משרד הבריאות מודיע הבוקר (שני) על הצורך בהרתחת מים בעקבות חריגות באיכות המים בשכונת הפרדס ברמת ישי שבצפון, כאשר בשעה זו ספק המים מנסה לתקן את התקלה, אך עד להודעה חדשה יש להרתיח את המים ולחכות להוראות אחרות.
בהודעה שיצאה מטעם משרד הבריאות נכתב כי "עקב חריגות באיכות המים בשכונת הפרדס ברמת ישי, מודיע משרד הבריאות כי יש להרתיח את המים לפני שתייה, בישול, הכנת תרופות וצחצוח שיניים. ניתן להשתמש במים לצרכי רחצה וסניטציה. ספק המים הונחה לבצע פעולות לתיקון התקלה ולבצע בדיקות של איכות המים".
כזכור, לאחרונה "מי שבע", תאגיד המים של באר שבע ואופקים, פרסמה את דו"ח איכות המים לסיכום שנת 2022. במסגרת תכנית הדיגום השנתית, התבצעו 1503 בדיקות מיקרוביאליות למי השתייה. בבאר שבע התקיימו במהלך השנה החולפת 1282 בדיקות למי השתייה ובאופקים התקיימו 221 בדיקות.
בבדיקות אלה נבדקים חיידקים אינדיקאטורים המייצגים את האיכות המיקרוביאלית של מי השתייה, כשרמת התקן לבדיקה עומד על 0 חיידקי קוליפורם ב-100 מ"ל. בנוסף, נבדקת רמת הכלור הנותר במים, כאשר רמת התקן עומדת על 0.1 – 0.5 מג"ל. כמו כן, נבדקת רמת עכירות המים. אחוז הבדיקות התקינות בבאר שבע ובאופקים עומד על 100%. מעבר לכך, יצוין כי נערכו עוד 40 בדיקות לגילוי מתכות במים על מנת לוודא את טיב הצנרת בה עוברים המים. בכל הבדיקות לא נמצאו תוצאות חריגות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה