בריאות

חיסון לווירוס המדבק יש, מדוע הוא לא בישראל?

וירוס ה-RSV תוקף רבים, בעיקר ילדים ומבוגרים, במהלך חודשי החורף ולפני כשבוע חיסון כנגדו אושר על ידי ה-FDA. במשרד הבריאות הישראלי מודיעים כי "בשלב זה החיסון אינו רשום בישראל"
מערכת ice | 
חיסון (צילום freepik)
ה-FDA אישר לפני כשבוע שימוש בחיסון חדש שמטרתו לסייע צמצום הסיכוי לחלות ב-RSV – וירוס נשימתי שפוגע בעיקר בילדים ובמבוגרים והינו אחד מגורמי התחלואה בדרכי הנשימה והריאות המובילים. בשלב הראשון, החיסון אושר למבוגרים מעל גיל 60. לעומת אישור ה-FDA בארה"ב, בישראל החיסון אינו קיים.
על פי אתר "מדעת"', וירוס ה-RSV הוא מחולל מחלות משמעותי בעיקר בילדים, והגורם המרכזי למחלה בדרכי הנשימה התחתונות בתינוקות קטנים (1-6 חודשים) ואחראי לרבע מהאשפוזים של תינוקות ופעוטות בגלל דלקת ריאות וכמעט שלושה-רבעים מהאשפוזים בגלל ברונכיטיס.

"ה-RSV הוא אחד מאויבי בריאות הציבור והוא פעיל בייחוד בעונת החורף, אבל עשוי להופיע גם בעונת האביב", הסביר פרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה באוניברסיטת בר אילן, בריאיון למאקו. "הוא פוגע בעיקר בפעוטות ובמבוגרים והוא עלול להיות קטלני. אף שמרבית הילדים והמבוגרים החולים סובלים מסימפטומים מוכרים כמו חום, נזלת ושיעול, אצל חלק מהם עלולה להתפתח דלקת ריאות קשה שמובילה לאשפוז ובמקרים מסוימים אף למוות".
עוד מציין פרופ' כהן כי החיסון יעיל במניעת המחלה ביותר מ-80% - "בכל חורף יש בארץ מאות עד אלפי מקרים של אשפוזים בעקבות התחלואה בווירוס. החיסון יכול למנוע מחלה קשה ואף מוות ואני מקווה שגם בארץ יכלול אותו בקרוב", קיווה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה