בריאות

הפנסים בהופעה גרמו להתקף אפילפסיה - הצופה נמלטה ונפלה

צעירה שהגיעה להופעה של נונו באמפי שוני נאלצה להימלט כבר בתחילתו בעקבות רצף הבהובים מהיר של התאורה שעוררו אצלה התקף אפילפטי. היא החליטה לפנות להפקה כדי להגביר את המודעות: "בארץ מתייחסים בבורות לנכות הזו, אפשר לפתור את בעיית התאורה בקלות"
מערכת ice |  1
הופעה (צילום Pixabay)
צעירה שהגיעה להופעה של הזמרת נונו באמפי שוני, חוותה התקף אפילפסיה כבר בתחילתה כתוצאה מהבהוב הפנסים. היא נמלטה מהמקום, מעדה במדרגות ומשקפיה נשברו.
המקרה החריג הובא באתר N12, לו סיפרה הצופה כי "הרכבתי משקפי שמש שמקלים עליי כי התאורה הייתה חזקה. כשנונו עלתה לבמה היה רצף הבהובים שנמשך כמה דקות. הרגשתי שאני הולכת לעבור התקף. התחלתי ללכת במהירות החוצה וכשקלטתי שההבהובים מתעצמים, התחלתי לראות לבן והעצמים נראו מטושטשים. הרגשתי זרמים במוח שלי".

הצעירה סיפרה כי בעת מנוסתה מהמקום איבדה את נעליה, מעדה במדרגות ומשקפיה נשברו כאשר נתקלה במישהי. איש הפקה שהבחין במצוקתה הציע לה לעבור למקום בו התאורה חלשה יותר, אך היא לא הייתה מסוגלת להישאר וחזרה לביתה, שם לקח לה זמן רב להתגבר על ההתקף.
הצעירה מספרת כי לא התעניינה בהחזר כספי אלא החליטה שחשוב להעלות את המודעות של קבוצת זאפה למחלה, כדי למנוע מקרים נוספים בעתיד. לדבריה, חולי אפילפסיה מסוגלים להתמודד עם חמישה הבהובים בשנייה. "אפשר להשתמש במקום בארט אפקט" היא אומרת, "הייתי כבר בכמה הופעות כאלה בחו"ל, אבל בארץ כמעט אין מודעות. יש נכויות עם נגישות ויש נכויות אחרות שמתייחסים אליהן בבורות".
בדבריה החשובים היא מדגישה כי קוד אחד פשוט במחשב של התאורן יכול לפתור את הבעיה או שלחילופין, יש להזהיר את הקהל מהבזקים: "הייתי שמחה לקשר אותם לעמותת אייל לחולי אפילפסיה ולסייע בהטמעת קוד במערכת התאורה שלהם".
הפקת המופע מסרה בתגובה ל-N12: "הצטערנו לשמוע על המקרה. בריאות טובה קודם כל. לא הובא לידיעתנו על צופה עם בעיות אפילפסיה בקהל. להפקה יש אלטרנטיבות שמתאימות לכל סוגי הנגישות הנחוצה, כגון הושבה במקום שאינו חשוף מדי לתאורה. בכל מקרה נשמח לפצות את קוני הכרטיסים להופעה הבאה של נונו ולתקן להם את החוויה לטובה ושמחה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היא מספרת שיש קוד לתאורה שנהוג בחו"ל למה לא להיפגש? (ל"ת)
    תצאו מאזור הנוחות 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור