מדדים ומחקרים

אזהרה מדאיגה: שפעת העופות עלולה להיות גרועה מאי פעם

מחקר חדש מזהיר מפני התפרצות חדשה של שפעת העופות שעלולה להיות הקטלנית ביותר עד כה. קיים חשש שהנגיף עלול להתפשט לבני אדם ולעורר מגיפה נוספת
מערכת ice |  1
עוף וביצים (צילום unsplash)
התפרצות חדשה של שפעת העופות מציפה את העולם, והיא עלולה להיות הקטלנית ביותר עד כה, מזהיר מחקר חדש. מדענים מאוניברסיטת מרילנד טוענים שהנגיף הוא "פתוגני ביותר" וגרם למחירי הביצים ברחבי העולם לנסוק. לצד הדבקה של עופות אחרים, כמו העיט הקירח, גם יונקי בר כמו כלבי ים וכלבי בר חולים כעת במחלה.
במדינות כמו בריטניה, סוג חדש זה של שפעת העופות עובר לשועלים וללוטרות. קיים חשש שהנגיף עלול להתפשט לבני אדם, ולעורר מגיפה נוספת.
"הנגיף הפתוגני הגבוה הזה מחסל הכול במספרים שמעולם לא ראינו", אומרת מחברת המחקר ד"ר ג'ניפר מולינקס מאוניברסיטת מרילנד.
שפעת העופות (או H5N1) היא מחלה זיהומית בקרב עופות וציפורי בר שקיימת כבר מאה שנה. היא בדרך כלל פורצת בסתיו, ונעלמת באביב ובקיץ. עם זאת, מגוון חדש זה שונה בהרבה, טוענים המדענים.
ד"ר מולינקס ועמיתיה מצאו את ההשפעה על ציפורי בר ומעבר מזיהומים עונתיים לזיהומים כל השנה שמעיד על שינויים מסוכנים בארצות הברית. לטענתם, יש צורך דחוף בתיאום חסר תקדים ברמה הלאומית והאזורית.
החוקרים מזהירים כי שפעת העופות עלולה להוות גם סיכונים לביטחון המזון ולכלכלה. הנגיף יכול למחוק להקות שלמות של ציפורים ביתיות תוך מספר ימים, באמצעות צואת ציפורים ורוק, או באמצעות מזון ומים מזוהמים.
יותר ציפורי בר מאי פעם נהרגו כתוצאה מהתפרצות זו, כאשר ציפורי הים נפגעו במיוחד. הנגיף זוהה בעשרות מינים, כולל עיטים זהובים ושחפים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    Its all lies on lies
    Terry 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    The only agenda is vacsine
    סגור