מדדים ומחקרים

סובלים מלחץ דם גבוה? חשוב מאוד שתקראו את זה

זהירות! לחץ דם גבוה בשנות ה-30 לחייכם מעלה את הסיכוי שתחוו בריאות מוח לקויה בשנות ה-70 לחייכם: "המחקר הזה באמת מדגים את החשיבות של גורמי סיכון מוקדמים, ושכדי להזדקן היטב, אתה צריך לדאוג לעצמך לאורך כל החיים - בריאות הלב היא בריאות המוח"
מערכת ice |  4
בדיקת לחץ דם (צילום ויקיפדיה)
מחקר חדש חושף שלחץ דם גבוה בשנות ה-30 לחייכם מעלה את הסיכוי שתחוו בריאות מוח לקויה בשנות ה-70 לחייכם. במילים פשוטות, שמירה על לחץ הדם שלכם בטווח תקין עשויה לסייע במניעת מצבים מוחיים כגון מחלת אלצהיימר, הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה.
הממצאים מגיעים מהסתכלות על סריקות מוח של מבוגרים עם היסטוריה של לחץ דם גבוה כשהיו בני 30-40, עם מבוגרים עם לחץ דם תקין בגיל זה. קבוצת לחץ הדם הגבוה הראתה נפחי מוח נמוכים יותר ופגמים בחומר הלבן שלהם. לשני השינויים המוחיים הללו יש קשר להופעת דמנציה.
גברים היו גם בעלי סיכוי גבוה יותר לחוות שינויים מוחיים מזיקים מאשר נשים. גברים עם לחץ דם גבוה בשנות ה-30 לחייהם הראו ירידה גדולה יותר בנפח החומר האפור ובנפח הקורטקס הקדמי. המחברים מסבירים כי הרמות הגבוהות של אסטרוגן שיש לנשים לפני גיל המעבר עשויות להגן על המוח מפני ההשפעות של לחץ דם גבוה.
"הטיפול בדמנציה מוגבל ביותר, ולכן זיהוי גורמי סיכון והגנה הניתנים לשינוי במהלך החיים הוא המפתח להפחתת עומס המחלה", אומרת קריסטן מ. ג'ורג', עוזרת פרופסור במחלקה למדעי בריאות הציבור ב-UC Davis, "לחץ דם גבוה הוא גורם סיכון שכיח להפליא וניתן לטפל בו הקשור לדמנציה. מחקר זה מצביע על כך שמצב יתר לחץ דם בבגרות המוקדמת חשוב לבריאות המוח עשרות שנים מאוחר יותר".
החוקרים בחנו את הנתונים של 427 אנשים שהשתתפו בשני מחקרים אחרים שכללו הזדקנות בריאה. המידע הבריאותי של חולים אלה בחן את השנים 1964-1985. לחץ הדם שלהם נלקח בטווח הגילים 30-40 שנים כדי לראות אם יש להם לחץ דם גבוה, היו בסיכון ללחץ דם גבוה. אותה קבוצה קיבלה גם סריקות MRI בין 2017 ל-2022 כדי לחפש סימנים כלשהם של ניוון עצבי או חריגות מוחיות אחרות.
גם גברים וגם נשים עם לחץ דם גבוה הראו ירידה משמעותית בחומר האפור, אם כי השינויים היו שכיחים יותר בקרב גברים. אנשים בסיכון ליתר לחץ דם הראו גם חומר אפור מוחי נמוך יותר , נפח קליפת המוח הקדמית ואנדיוטרופיה חלקית (מדד לקישוריות מוחית).
"המחקר הזה באמת מדגים את החשיבות של גורמי סיכון מוקדמים, ושכדי להזדקן היטב, אתה צריך לדאוג לעצמך לאורך כל החיים - בריאות הלב היא בריאות המוח", אומרת רייצ'ל ויטמר, המחברת הבכירה של המחקר ופרופסור ב-UC Davis.
יש כמה מגבלות למחקר. גודל המדגם הקטן מנע מהכותבים לבחון הבדלים גזעיים ואתניים כאשר הסתכלו על התוצאות. גם סריקות ה-MRI נערכו פעם אחת, מה שלא מספק עדות מתי החל להתרחש ניוון עצבי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לפיד
    דוקטור טיכו 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עכשיו מתבררת הסיבה לטמטום של הלפיד היהיר,כנראה סבל מלחץ דם גבוהה בגיל 30 וכעת מופיעים תסמיני מחלת השטיון
    סגור
  • אתה ממש טמבל. (ל"ת)
    אזרח 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שטיות
    יעל 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    די להפחדות סבתא שלי בת 87 תמיד סבלה מילחץ דם גבוה והיא יותר בריאה מיכולם כל אדם יש לו לחץ מסוים ברמת החיים שלו לחץ דם גבוה לא רומז על מחלה ליפעמים אדם לחוץ מבחינה נפשית , או תרופות שלוקח משפיע על לחץ דם שלו . אדם שרוצה להיות בריא יחשוב טוב . ויעשה פעילות גופנית כל יום חצי שעה והכי חשוב להישתדל להיות רגועים ושמחים . והבטחה מיצדיק ליקרוא כל יום ארבע פעמים קריאת שמע ויהיה בריא . ולהישתדל לאכול בריא
    סגור
  • 1.
    לחץ דם
    גלה 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    די עם כל הכתבות המפחידות שלכם הרופאים לא אלוהים ולא יודעים הכל .הם רק חטשבים מנחשים ומפרסמים חצאי אמיתות .עובדה שעד היום הם לא יודעים לטפל בלחץ דם גבוה .נותנים כדורים מסוגים שונים לא תמיד עוזרים ויש התנגשות בין תרופות .כולנו שפני נסיון . הכל זה מלמעלה
    סגור