מדדים ומחקרים

בהלה בסופרמרקטים: 40% ממוצרי הבשר נמצאו חיוביים לחיידקים האלו

חוקרים גילו זנים של "חיידקי על" העמידים לתרופות, ב-40% ממוצרי העוף, הודו, בקר ובשר חזיר למכירה בחנויות ברחבי המדינה. כמו כן, החוקרים מצאו שעמידות לאנטיביוטיקה מגיעה לרמות "גבוהות באופן מסוכן" ברחבי העולם
מערכת ice |  3
בשר להשמדה-אילוסטרציה (צילום unsplash)
"חיידקי על" שעלולים להיות קטלניים ועמידים בפני תרופות עלולים לארוב לכם בכמעט מחצית ממוצרי הבשר הנמצאים בסופרמרקט המקומי שלכם, כך מזהיר מחקר חדש. חוקרים בספרד גילו זני E. coli עמידים לתרופות ב-40% ממוצרי העוף, הודו, בקר ובשר חזיר למכירה בחנויות ברחבי המדינה.
זני E. coli המסוגלים לגרום לזיהומים חמורים בבני אדם היו גם נפוצים "באופן ניכר", על פי התוצאות. כמו כן, החוקרים מצאו שעמידות לאנטיביוטיקה מגיעה לרמות "גבוהות באופן מסוכן" ברחבי העולם.
ברחבי העולם, חיידקים עמידים לתרופות הורגים כ-700,000 אנשים בשנה. נתון זה עשוי לעלות ל-10 מיליון עד שנת 2050 ללא הגנה יעילה, על פי הערכות. גם ארגון הבריאות העולמי (WHO) רואה בחיידקים העמידים לאנטיביוטיקה כאחד מאיומי בריאות הציבור הגדולים ביותר העומדים בפני האנושות.
חיידקים עמידים לריבוי תרופות יכולים להתפשט מבעלי חיים לבני אדם דרך תעשיית המזון. עם זאת, נתונים על רמות באגים עמידים לאנטיביוטיקה שהתגלו במזון אינם זמינים בדרך כלל. הצוות הספרדי תכנן סדרה של ניסויים למדידה מדויקת של רמות של Enterobacteriaceae פתוגניים עמידים וחוץ-מעיים הכוללים את Klebsiella pneumoniae , E. coli וחיידקים אחרים שעלולים לגרום לאלח דם או דלקות בדרכי השתן (UTI).
חוקרים ניתחו 100 מוצרי בשר - כולל 25 דגימות של עוף, הודו, בקר ובשר חזיר, בהתאמה - שהגיעו מסופרמרקטים אקראיים. כמעט שלושה מכל ארבעה מוצרי בשר (73%) הכילו רמות של E. coli שהיו בתוך מזון מגבלות בטיחות. עם זאת, כמעט מחצית (49%) הכילו חיידקים עמידים לתרופות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חקי , כך זה בכל התוצרים מן החי הנמכרים בעולם. (ל"ת)
    חקי חיון 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חוקרים גילו חוקרים חקרו- חסר ערך בלי לינקים למחקר/ים (ל"ת)
    כתבה לא אחראית 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    טבעונות בריאה לכולם (ל"ת)
    אא 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור