בריאות

בחרדה? בדיקת דם תגלה את הדרך הטובה ביותר לטפל בכם

חווים תחושת חרדה? לא מצליחים לפתור ולמנוע את התחושה הקשה? מחקר חדש פיתח בהצלחה בדיקת דם היכולה למדוד חרדה. האם נמצא הפתרון לטיפול בחרדה?
מערכת ice | 
דיכאון (צילום pexels)
חרדה היא תחושה שקשה לתאר, שלא לדבר על מדידה אובייקטיבית. במקרים רבים, רגשות חרדה מתגנבים לאנשים לפני שיש להם הזדמנות לזהות מה קורה. אולם כעת, מדענים מאוניברסיטת אינדיאנה פיתחו בהצלחה בדיקת דם המסוגלת למדוד חרדה.
הבדיקה מנתחת סמנים ביולוגיים שיכולים לקבוע באופן אובייקטיבי את הסיכון של מישהו לפתח חרדה, את חומרה החרדה הנוכחית שלו, ואילו טיפולים כנראה יטפלו בחרדה שלו בצורה היעילים ביותר. חוקרים כבר אימתו את הבדיקה החדשה והם מפתחים אותה כעת לשימוש רחב יותר על ידי רופאים ב-MindX Sciences.

"אנשים רבים סובלים מחרדה, שעלולה להפריע לחיי היומיום", אמר פרופ' לפסיכיאטריה אלכסנדר ניקולסקו. "הגיש הנוכחית היא לדבר עם אנשים על איך הם מרגישים כדי לראות אם הם יכולים לקחת תרופות, אבל תרופות מסוימות יכולות להיות ממכרות וליצור בעיות נוספות. רצינו לראות אם הגישה שלנו לזהות סמנים ביולוגיים בדם יכולה לעזור לנו להתאים אנשים לתרופות קיימות שיעבדו טוב יותר ויכולות להיות בחירה לא ממכרת".
מחקר מוקדם יותר שנערך על ידי פרופ' ניקולסקו סייע בפיתוח בדיקות דם לכאב, דיכאון, הפרעה דו קוטבית והפרעת דחק פוסט טראומטית. מחקר אחרון זה עקב אחר גישה דומה לחרדה. החוקרים העריכו שלוש קבוצות עצמאיות: גילוי, אימות ובדיקה. המשתתפים עברו בדיקת דם כל שלושה עד שישה חודשים, או בכל פעם שחוו התקף חרדה.
על ידי בחינת סמנים ביולוגיים של RNA הקיימים בדם, החוקרים הצליחו לזהות את מצב החרדה הנוכחי של המטופל. יתרה מכך, התהליך אפילו "התאים" למטופלים תרופות ספציפיות וחומרים תזונתיים, בהתאם למידת היעילות של אפשרויות שונות עבורם בהתאם לביולוגיה האישית שלהם.
"בנוסף לתרופות, ישנן שיטות נוספות לטיפול בחרדה, כמו טיפול קוגניטיבי התנהגותי או שינויים באורח החיים", הסביר פרופ' ניקולסקו. ,אבל אם יש משהו אובייקטיבי כזה שבו נוכל לדעת מה המצב הנוכחי של מישהו, כמו גם הסיכון העתידי שלו ואיזה אפשרויות תואמות את הפרופיל שלו, זה מאוד יעיל בעזרה לאנשים".
לסיכום, פרופ' ניקולסקו מאמין שבדיקה חדשה זו עשויה לעבוד בשילוב עם בדיקות דם אחרות שהמחקר שלו עזר ליצור כדי לייצר מבט מקיף יותר על הבריאות הנפשית הכללית של המטופל והסיכון לבעיות בריאות נפשיות בעתיד. הבדיקה יכולה גם לתרום לפיתוח של טיפולים חדשים לחרדה המתמקדים בסמנים ביולוגיים בודדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה