בריאות

לאחר מות שני מטופלים: במשרד הבריאות עצרו את השימוש בתרופה

משרד הבריאות עצר את השימוש בתרופה certriaxone לאחר ששני בני אדם מתו כתוצאה מאלרגיה חמורה לאחר שטופלו בתרופה. ככל הנראה מדובר על תרופה מאותה סדרת ייצור
מערכת ice | 
תרופה (צילום PIXBAY)
לאחר שבחודשים האחרונים נפטרו שני מטופלים בעקבות אירועים החשודים כרגישות לתרופה certriaxone (סוג מסוים של אנטיביוטיקה), במשרד הבריאות הורו אתמול (שישי) לעצור את השימוש בתרופה. כמו כן, במשרד הבריאות דורשים מבתי החולים לבדוק האם ישנם מקרים נוספים הקשורים לרגישות לתרופה.
ההחלטה הנמהרת של משרד הבריאות הגיעה לאחר שאתמול נפטר בבית החולים וולפסון מטופל בן 55 עם מחלת ריאות כרונית אשר טופל בתרופה ופיתח תגובה קשה. מותו היה השני בעקבות רגישות לתרופה בחודשים האחרונים. הבוקר התגלה כי מטופל נוספת פיתחה אלרגיה לתרופה.

לפני מספר חודשים מטופלת נפטרה בבית החולים אסותא באשדוד לאחר שקיבלה את האנטיביוטיקה בעירוי לווריד. בבית החולים דיווחו על המקרה לפני מספר שבועות למשרד הבריאות שלא פרסם אזהרה בנושא, רק לאחר מותו של המטופל השני אמש.
על פי הדיווחים, משרד הבריאות קיבל דיווחים נוספים מבתי חולים אחרים של תגובה אלרגית חריפה. מהמידע הקיים, שני מקרי המוות מדובר באותה סדרת ייצור של תרופה מחודש פברואר עם אותו התוקף (מאי 2023).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה