מדדים ומחקרים

המאכל הזה עשוי לרפא ילדים מאלרגיה קטלנית

אלרגיה לבוטנים היא האלרגיה הנפוצה ביותר ועלולה להיות קטלנית לסובלים ממנה. חוקרים מאוניברסיטת פלינדרס טוענים שמצאו דרך להחלים ממנה
מערכת ice | 
בוטנים (צילום Pixabay)
מחקר חדש קובע: האכלת ילדים בבוטנים מבושלים עשויה לרפא אותם מהאלרגיה שעלולה להיות קטלנית.
חוקרים מאוניברסיטת פלינדרס מהעיר אדלייד באוסטרליה אומרים כי ניסוי שכלל עשרות ילדים בגילאי 6 עד 18 גילה שהם החלימו מהאלרגיה שלהם לבוטנים תוך מספר חודשים. אלרגיה לבוטנים נפוצה אצל אחד מכל 50 ילדים ואחד מכל 200 מבוגרים. כל מגע עם מזון המכיל בוטנים עלול לעורר תגובה או אפילו הלם אנפילקטי.

זה מוביל לכך שהורים צריכים לנקוט באמצעי זהירות במסיבות יום הולדת, בחגים, ואפילו בארוחת ערב במסדרה. הממצאים פורצי הדרך עשויים לשנות את חייהם של אלפי צעירים, ולהציע תקווה לטיפול אלטרנטיבי זול.
"אימונותרפיה דרך הפה באמצעות בוטנים קלויים מבושלים מייצגת גישה פרגמטית שנראית יעילה בהשראת חוסר רגישות וקשורה לפרופיל בטיחות חיובי", כתבו מחברי המחקר בהודעתם לתקשורת.
חום משפיע על מבנה ועוצמתו של הבוטן. 70 החולים שאובחנו בעבר קיבלו בוטנים שהורתחו במשך 12 שעות במשך 12 שבועות. לאחר מכן, ניתנו להם כמויות גדלות דומות של בוטנים קלויים במשך 20 0שבועות עד שהגיעו למינון יעד של 12 בוטנים ביום.
בסוף המחקר, 56 מתוך 70 המשתתפים (80%) הצליחו לפתח אמידות לבוטנים מבלי לפתח תסמינים כלשהם. שלושה מהמשתתפים נשרו עקב תופעות לוואי שליליות.
אלרגיות למזון נפוצות וקצב שכיחותם עולה במהירות בעולם המערבי כאשר אלרגיות לבוטנים הן הנפוצות ביותר. "רק אחד מכל חמישה ילדים מתגבר על אלרגיה לבוטנים, כאשר הימנעות ותרופות הם עמוד התווך המוכר של הטיפול במשך שנים רבות", אמרו מחברי המחקר.
"עם זאת, הימנעות מבוטנים מספקת אתגרים רבים לילדים ולהוריהם, בהתחשב בבוטנים נוכחים באופן נרחב במזונות רבים ונשאר הסיכון לזיהום של מוצרים רבים במהלך תהליכי ייצור", מוסיף הצוות. "זה מחייב ילדים והורים לגלות ערנות יתר בנוגע לצריכת בוטנים ויוצר עומס משמעותי על הילדים ובני משפחותיהם".
רוב הטיפולים הנוכחיים כוללים שימוש בכמויות זעירות של קמח בוטנים שהוכן בקפידה. זה יכול להיות יקר ואינו זמין בכל מערכות הבריאות. הטכניקה שהחוקרים מצאו הניבה "תוצאות מבטיחות" והיא גם משתלמת. בוטנים רותחים הורסים חלבונים המעוררים את התגובה האלרגית של מערכת החיסון.
הרעיון הוא לתת למטופלים מנות קטנות של בוטנים מבושלים לאורך זמן ממושך. עם זאת, הורים לא צריכים להכין את התרופה בעצמם או לנסות את הטיפול בעצמם. חוקרים מוסיפים מעקב לטווח ארוך יותר הראה שכמעט כל המתנדבים (96%) המשיכו לאכול בוטנים ללא תקריות.
"גישה זו של אימונותרפיה דרך הפה נסבלה היטב והייתה לה תדירות נמוכה מאוד של שימוש בתרופות", סיכמו בצוות המחקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה