בריאות

תשמרו על עצמכם: התגלה חיידק קיבה עמיד בפני תרופות

מדאיג. המרכז לבקרת מחלות (CDC) בארה"ב מתריע בפני שיגלוזיס, זיהום חיידקי מדבק מאוד "העמיד מאוד לתרופות". זו הדרך להימנע ממנו
מערכת ice | 
כאב בטן (צילום freepik)
המרכז לבקרת מחלות (CDC) ומניעתן פרסמו התראה על "סיכון בריאותי רציני", והזהירו מפני עלייה ארצית בשיגלוזיס "העמיד מאוד לתרופות". הזיהום החיידקי שהתגלה מדבק מאוד ותוקף את המעיים וגורם לשלשולים דלקתיים, לפעמים דמיים.
על פי הפרסומים, קבוצות הסיכון להידבק בחיידק זה הם ילדים צעירים (עד גיל 5), גברים הומוסקסואליים וביסקסואליים, הומלסים, אנשים המרבים בטיסות ואנשים החיים עם HIV.

מדי שנה, ישנם כ-450,000 נדבקים בשיגלוזיס בארה"ב, מה שמוביל לעלויות רפואיות ישירות של 93 מיליון דולר, כך פורסם על ידי ה-CDC.
הסוכנות גם דיווחה כי 5% מכלל הזיהומים בשנת 2022 היו עמידים באופן נרחב לתרופות, זינוק מאפס מקרים עמידים לתרופות משנת 2015.
"שיגלוזיס XDR עמיד לכל האנטיביוטיקה המומלצת בדרך כלל בארצות הברית, מה שמקשה על הטיפול", כך פורסם.
לחיידקי שיגלוזיס XDR יש אפשרויות טיפול אנטי-מיקרוביאליות מוגבלות, ניתנים להעברה בקלות ויכולים להפיץ גנים של עמידות לאנטי-מיקרוביאלית לחיידקים מעיים אחרים.
ב-CDC מציעים לאנשי המקצוע הרפואיים המטפלים בחיידק "להתייעץ עם מומחה הבקיא בטיפול בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה כדי לקבוע את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר".
ה-CDC מציע מספר פעולות למי שחשוד שנדבק בחיידק:
*להישאר בבית
*להימנע מסקס
*לשטוף ידיים לעיתים קרובות לפחות 20 שניות
*לא להכין אוכל לאחרים
*להימנע מפעילויות מים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה