בריאות

מבהיל: "החיידק האלים" הביא למותו המהיר של בן 8

צוותי הרפואה בבית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותו של ילד בן 8 מבית שמש לאחר שנדבק בחיידק מנינגוקוק B המכונה "החיידק האלים", לדברי צוות מד"א שפינו את הילד, חלה הדרדרות מהירה במצבו של הילד 
מערכת ice | 
אמבולנס-אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
הותר לפרסום כי ילד בן שמונה, תושב שבית שמש נפטר בשבוע שעבר, בלילה שבין שישי לשבת, לאחר שנדבק בחיידק האלים מנינגוקוק B. צוותי מד״א שהוזעקו לביתו העניק לו טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" בירושלים, שם נקבע מותו.
"בתשע שנותיי כפרמדיק לא נתקלתי בהידרדרות כל כך מהירה במצב של מטופל. עשינו כל מה שיכולנו, אבל לצערי, זה נגמר רע״ אמר אחד מנציגי כוחות ההצלה לווינט. בהמשך תיאר הנציג את שהתרחש במהלך האירוע: "בלילה שבין שישי לשבת, מעט אחרי חצות, קיבלנו קריאה על ילד מעורפל הכרה בבית שמש".
 "הכונן שהגיע לביתו מצא אותו במצב קשה. הדופק שלו היה גבוה, והוא התלונן שהוא חש ברע. מצבו הרפואי חייב להביאו בדחיפות לשערי צדק. בדרך לבית החולים מצבו היה יציב, אבל שלוש דקות לפני ההגעה הידרדר מצבו במהירות: הוא קרס לנגד עינינו ואיבד את הנשימה ולאחר מכן גם את הדופק. נדרשנו לבצע פעולות החייאה ממש סמוך לבית החולים, והכנסנו אותו פנימה תוך כדי החייאה. בהמשך הצטרפו למאמצי ההחייאה גם רופאי בית החולים, אבל זה לא עזר, והוא נפטר".
החיידק מנינגוקוק B, או בשמו האחר: "החיידק האלים", עשוי לגרום לדלקת קרום המוח או להתפתחות זיהום בדם שעלול להוביל לקריסה של איברי הגוף. המחלה מתפתחת באופן מהיר במיוחד, ובתוך יום-יומיים עלול החולה להידרדר לסכנת חיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה