בריאות

חוקרים קבעו: השמנה מסוכנת יותר עבור גברים מאשר נשים

מחקר חדש שעסק בעכברים גילה שהגוף הזכרי והגוף הנקבי מגיבים בצורה שונה למדי להשמנה ועודף משקל. כעת התקווה היא לגלות אם ההבדל קיים גם בגופם של בני האדם
מערכת ice |  1
פתרון להשמנה (צילום unsplash)
אין זה סוד שעודף משקל עשוי להביא עמו מספר תופעות לא רצויות כמו מחלות לב, סכרת ועוד. כעת, מחקר חדש מצא שגברים עם עודף משקל נוטים יותר לחלות במחלות הללו מאשר נשים בעלות עודף משקל.
המחקר התבצע על עכברים משתי המינים ונמצא שבעת עלייה במשקל הנקבות מחדשות את כלי הדם שלהן יותר מאשר הזכרים ועל כן האיטיות בצדם של הזכרים מביאה למצב דלקתי. בעקבות הממצאים החוקרים בדקו באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אלמנטים נוספים ומצאו כי רקמות התאים המתחדשים הן שונים גם כן בין שני המינים.
לדעת החוקרים הדבר משפיע רבות על הדרך שבה תפסנו עד כה את השינויים הקורים בגוף בעת השמנה וגם בעת הזדקנות. על כן, ייתכן וטיפולים שניתנים לאישה עשויים להשפיע בצורה שונה על הגבר ולהפך. החוקרים כמובן מודעים לכך שיש הבדל מהותי בין בני אדם לעכברים ועל כן הם מקווים לקחת את המחקר שלהם צעד אחד קדימה ולבחון תאי דם של בני אדם.
לאחרונה מחקר נוסף קבע את הקשר העמוק בין פעילותן של בלוטות הלימפה שלנו לבין הנטייה להשמנה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה קשקוש!
    הסבר... 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא משהו מיוחד בהשמנה עצמה שמסכנת גברים. זה הטסטוסטרון עצמו, שיחד עם כל יתרונותיו הוא מאיץ את תהליכי החיים. ולגבר יש פחות סיכוי לשרוד במצב קיצוני של מחלה, בשמנה, אנורקסיה, וירוסים, חיידקים.... הנשים סובלות הרבה יותר, אבל הגברים מתים בגלל הטסטוסטרון. גברים מלכתחיחה אמורים לחיות הרבה פחות. עוד דבר - ככל שהתרבות יותר גברית, כך יש בה יותר שמנים (וגם יותר רעב!!!). למשל מדינות המזרח התיכון הן בין השמנות ביותר. אם לא הכי שמנות.
    סגור