בריאות

המסעדה בצפון נסגרת: "קיימת סכנה מיידית לבריאות הצרכנים"

משרד הבריאות הוציא צו הפסקה מנהלי למסעדת "אלזייתונה" בכפר כנא, זאת אחרי שבביקורות של משרד הבריאות התגלו המון כשלים, בראשם העובדה שהמסעדה "פועלת ללא רישיון עסק ומסכנת את בריאות הצרכנים"
מערכת ice |  1
מסעדה סגורה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משרד הבריאות הוציא היום (רביעי) צו הפסקה מנהלי למסעדת  "אלזייתונה" בכפר כנא, זאת אחרי שבביקורות של משרד הבריאות התגלו המון כשלים, בראשם העובדה שהמסעדה פועלת ללא רישיון עסק.
במכתב שהוציא משרד הבריאות לבעל העסק, אחמד אדיב חמדאן, נכתב: "בביקורת תברואית שנערכה בעסק ביום 22.12.22, נמצא כי המצב התברואי, התחזוקתי והטכנולוגי של העסק אינו עומד בדרישות חוק רישוי עסקים ופועל בניגוד לתקנות רישוי עסקים. לא עומד בתנאי תברואה נאותים לבתי אוכל, וכן פועל בניגוד למפרט האחיד".
"המטבח אינו עונה על הנדרש בתקנות ובמפרט שבסימוכין מבחינת תשתית וחלוקה למדורים, חסרים מדורי טיפול נפרדים לכל סוג מזון, חסרה מחלקה לטיפול בירקות, מדורים לטיפול בבשרים, מדור נפרדת לבישול הכוללת כיור נפרד ועוד, עבודה שלא במדורי עבודה ייעודיים עלולה לגרום לזיהום צולב של מזון. מספר מתקני הקירור בעסק אינו עונה להיקף הפעילות בו, לאור כך אין הפרדה בין מוצרי מזון מוכנים לאכילה ומוצרי מזון גלמיים, בעת הביקורת נצפו מוצרי בשר המאוחסנים יחד עם מוצרי מזון מוכנים לאכילה".
"תנאי האחסון המתוארים מעודדים זיהום צולב בין מזון גלמי למזון מוכן לאכילה. מוצרי מזון נרכשים ממקורות לא ידועים, חסר תיעוד. במקום מבוצעת הקפאת מוצרים מן החי שנרכשו מצוננים, מוצרים אלה הושמדו בהסכמת בעל העסק. חלק מהציוד המשמש לטיפול במזון, קרשי חיתוך וכלי עבודה עשויים מעץ. אי סדר שורר במטבח, רמת ניקיון ירודה בהעדר ניקיון יסודי ושוטף, ירקות בקרטונים מקוריים מוחזקים במטבח. אינכם מבצעים חיטוי ירקות כנדרש - חסר מדור ייעודי וחומר חיטוי".
"אין אספקת מים חמים בכיורים. ט. חסר מפריד שומן בחיבור בין שפכי המטבח למערכת הביוב העירונית. י. ניכרים חוסר מודעות ובקיאות בדרישות התקנות. לקידום בריאות איכות חיים וסביבה. המחסן נמצא במבנה אחר במרחק כ- 10 מטר מהמסעדה בהתאם לממצאים חלק מפעולות טיפול במזון מבוצע במחסן. במקום שורר אי סדר, ציוד שאינו קשור לפעילות העסק וסחורה מונחת על הרצפה, מותקנת מכונת כביסה ביתית, נמצאו ביצים גולמיות ממקור לא ידוע מוחזקים במחסן יחד עם כלי אוכל נקיים. מחסן העסק ובהתאם לממצאים משמש כדירת מגורים עם כל הסכנות התברואיות הכרוכות בכך. רצפת המחסן מרוצפת בפרקט עץ, חומר שאינו מאושר בבתי אוכל".
"בנוסף, העסק פועל ללא רישיון עסק בר-תוקף כחוק.בחנתי חלופות אחרות לצמצום פעילות המסעדה, אך לפי המצב הנתון ובהתאם לדו"ח הביקורת קיימת סכנה מיידית לבריאות הצרכנים ועל כן החלטתי להורות על הוצאת צו הפסקה מינהלי מיידי. לאור הנ"ל הגעתי למסקנה שהעסק אינו עומד בדרישות החוק, אינו עומד בדרישות התקנות והמפרט האחיד, והעסק פועל בניגוד לחוק ולתקנות והדבר מקים סכנה ממשית וחשש משמעותי לפגיעה בבריאות הציבור".
"לפיכך, בהתאם לסמכותי בחוק רישוי עסקים, הנני מורה על צו הפסקה מנהלי לעסק והריני מצווה על מר אחמד אדיב חמדאן ו/או הבעלים ו/או המחזיק ו/או המפעיל ו/או המנהל של העסק ו/או כל אשר נמצא בו ו/או בני משפחתו ו/או עובדיו ו/או מי אחר מטעמו להפסיק באופן מיידי כל עיסוק ו/או כל פעילות בעסק וסגירתו במידית ולאלתר".
"הנני מורה למשטרת ישראל להיכנס לחצרים שעליהם ניתן הצו ולנקוט כל אמצעי כדי להבטיח ציות להוראות הצו. על פי החוק, מי שאינו מקיים צו הפסקה מנהלי דינו מאסר 18 חודשים או קנס. צו הפסקה מנהלי יעמוד בתוקפו 30 יום מיום נתינתו וניתן להארכה נוספת באמצעות בית משפט. הרואה עצמו נפגע ע"י צו ההפסקה רשאי לבקש מבית המשפט לבטל את הצו. הגשת הבקשה לא תעכב את ביצועו של הצו, כל עוד לא החליט בית המשפט החלטה אחרת. הריני להודיעך כי במידה והליקויים אשר נתגלו בביקורת מיום 22.12.27 תוקנו על-ידך, עליך להעביר למשרדנו בכתב הודעה על תיקון הליקויים הרשומים בדו"ח הפיקוח ודו"ח הביקורת מיום 22.12.27 ,ומשרדנו ישקול ביטול צו ההפסקה המנהלי בכפוף לביצוע ביקורת נוספת וחוזרת בעסק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סגירת מסעדה
    פטיש ברזל 12/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נו באמת . זה לא צפוי ? מי שאוכל אצל האוייב שלא יתפלא למחרת אם הורעל . כי כבר היו מסעדות שהאכילו יהודים בשתן ובזרע. מי ששכח את תחקיר כלבוטק בזמנו !!! אז לאכול במסעדה של האוייב זה סיכון ולא בגלל ניקיון המקום !
    סגור