מדדים ומחקרים

רשמית: זה הרעש הכי מטריד שקיים - והוא עלול להרוג אתכם

לרבים מאיתנו ישנם שכנים רעשנים ובלתי נסבלים. מחקר חדש שנערך בארצות הברית מגלה שמלבד המטרד הסביבתי שמביאים עמם השכנים חסרי ההתחשבות, הרעשים שהם עושים עלולים אף לגרום לכם מחלות לב. ומה הרעש הגרוע ביותר מכולם?
מערכת ice | 
רעש בלתי נסבל (צילום freepik)
לרבים מאיתנו ישנם שכנים רעשנים ובלתי נסבלים. מחקר חדש שנערך בארצות הברית מגלה שמלבד המטרד הסביבתי שמביאים עמם השכנים חסרי ההתחשבות, הרעשים שהם עושים עלולים אף לגרום לכם מחלות לב.
החוקרים הוכיחו כי רעש שעושים השכנים הוא מציק יותר מכל מטרד אחר שקיים, ויתרה מזאת, צלילים חזקים מסוימים שמגיעים מביתם של השכנים עלולים אפילו להזיק לבריאותכם. הרעש ממנו אנשים סובלים ביותר הוא רעש הצעדים מהקומה למעלה או לחילופין הפלת חפצים של השכנים מהקומה למעלה.
מרקוס מולר-טראפט ממועצת המחקר הלאומית של קנדה ערך ניסויי סאונד וגילה שרעשים חד פעמיים מרגיזים יורת מרעשים מתמשכים כמו דיבור בטלפון או האזנה למוזיקה. עוד ציין כי חשיפה ארוכה לצלילים הללו עלולה לגרום לבעיות קרדיולוגיות והפרעות שינה.  עם צפיפות האוכלוסין המוגברת של אזורים עירוניים בעשורים האחרונים והעלייה בעבודה מהבית במהלך מגפת הקורונה, החוקרים מאמינים שהנושא הזה רלוונטי יותר מאי פעם.
כדי להדגים את השפעת הרעש, צוות המחקר יצר דמוי סלון ותיעד את צליל החפצים שנפלו ואת רעש האנשים שהולכים. הקלטות הוצגו למשתתפים תוך שימוש בטכניקות השמעה שונות ובמציאות מדומה, וכך ניתן היה לבחון את הממצאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה