בריאות

שיא חדש נשבר: תאומים נולדו לאחר הקפאה של 30 שנה

שיא חדש נשבר בסוף חודש שעבר בארה"ב עם לידתם של תאומים אשר הוקפאו כעוברים בשנת 1992 ונתרמו בשנת 2007. למרות הסיכויים הקלושים להישרדותם, התאומים נולדו בריאים ובזמן הצפוי
מערכת ice | 
תינוק (צילום vecteezy)
על פי דיווחים חדשים, בסוף חודש אוקטובר נולדו בארה"ב תאומים בני 30. כן כן, זה אולי נשמע מוזר אבל זו פחות או יותר האמת היות ומדובר בעוברים שהוקפאו אי שם בשנת 1992 ולאחר מכן נתרמו על ידי האם והאב הביולוגיים שהיו בוגרים מדיי להביא ילדים.
בהיוולדם התאומים, לידיה וטימות'י רידג'וויי, שברו שיא חדש היות והעובר הקודם שהוקפא לתקופה הארוכה ביותר הייתה התינוקת מולי גיבסון שהוקפאה ל-27 שנים ולפני כן זו הייתה אחותה הגדולה אמה גיבסון שהוקפאה ל-24 שנים.
עבור ההורים המאושרים מדובר גם בילדים המבוגרים והצעירים ביותר שלהם, למרות שלהם גם ילדים בטווח גילים של 2-8 מתרומות זרע וטיפולי פוריות רבים. האב היה רק בן חמש כאשר הוקפאו העוברים שהפכו להיות ילדיו לאחרונה. 
מאז שהוקפאו העוברים שהו במרפאת פוריות בארה"ב עד שנת 2007 וזו השנה שבה ההורים הביולוגיים החליטו שלא יוכלו להביא עוד ילדים ועל כן תרמו את העוברים המוקפאים לזוגות עקרים. בפועל מדובר בצעד דיי פופולרי בארה"ב, אלא שהרופאים העוסקים בהליך הזה מנהלים מאבק על מנת להפוך אותו ללגיטימי יותר. 
התינוקות נולדו בריאים וזאת למרות החשש של רופאי הפוריות שמאמינים כי העברה מרובה של עוברים מוקפאים מורידה את סיכויי ההישרדות ואף עלולה להוות סכנה ללידה מוקדמת ומחלות את התינוקות. ההורים הטריים בחרו דווקא בתרומה מהזוג הזה לאחר שביקשו את העוברים שאף  אחד לא רצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה