בריאות

מחדל העוברים: היום יתקיים שימוע לביה"ח אסותא ראשון לציון

משרד הבריאות יקיים היום שימוע לבית החולים אסותא ראשון לציון, וייתכן שתיסגר המחלקה להפריה חוץ גופית או תצומצם פעילותה
מערכת ice | 
אסותא (צילום דוברות בית החולים אסותא)
התפתחות בפרשת מחדל העוברים באסותא: היום (רביעי) ייערך במשרד הבריאות שימוע לבית החולים אסותא ראשון לציון, וייתכן שתיסגר המחלקה להפריה חוץ גופית.
יולן כהן מחדשות 12 פרסמה כי השימוע לאסותא יתקיים ע"י ראש חטיבת הרפואה במשרד, ד"ר הגר מזרחי. בשימוע תידון האפשרות לסגור את המחלקה, או לצמצמם את פעילותה. בכירי ביה"ח אסותא ראשון לציון צפויים להציג את השיפורים שנעשו במחלקה, מאז התפוצצה הפרשה שמרעישה את המדינה.
אמש פורסם כי ארבעה זוגות נוספים - שעברו טיפולי הפריה בבית החולים בסמיכות זמנים ליולדת שילדה את התינוקת לפני שבועיים -  עתרו לבית משפט השלום בראשון לציון בבקשה לערוך בדיקות גנטיות שיבררו האם התינוקת שלהם.

ברקע העתירות הללו ממשיכה היולדת לבקש שלא לאשר את המשך החיפוש אחר ההורים הביולוגיים של הילדה, לטענתה בעקבות העובדה שנשאה אותה ועברה הליכים מסכני חיים על מנת להוליד אותה. כמו כן, הוסיפה היום לומר כי בעת זו התינוקת נמצאת בטיפול נמרץ וייתכן כי תצטרך לעבור ניתוח להצלת חייה. יתרה מכך קראה שוב להכרה בה כאמה של הילדה.
בנוסף פורסם השבוע כי כ-100 נשים שעברו טיפולי הפרייה בבית החולים אסותא ראשון לציון בתקופה האחרונה, דורשות להעביר את העוברים או הביציות שלהן לטיפול בית חולים אחר.
המחדל עצמו התגלה במקרה לפני כחודשיים, כאשר בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון שעברה החזרת עוברים, התגלה כי העוברית שהיא נושאת ברחמה לא תואם גנטית לה ולבן זוגה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה