בריאות

מומחים מזהירים מהדיאטה הכי טרנדית כרגע - וזו הסיבה

רופאים ודיאטנים ברחבי העולם ממליצים על צום לסירוגין טכניקה יעילה לירידה במשקל, ואפילו לבריאות הכללית. אלא שמחקר חדש קושר בין צום לסירוגין להפרעות אכילה בקרב מתבגרים וצעירים
מערכת ice | 
השמנה (צילום unsplash)
דיאטת הצום לסירוגין תפסה תאוצה בשנים האחרונות, לא מעט בזכות מחקרים תומכים, וכן סלברטאים כמו ג'ניפר אניסטון שהמליצו עליה. גם דיאטנים ורופאים תמכו בה כשגרת אכילה יעילה ביותר לבריאות הכללית. אלא שמחקר חדש מגלה את החסרונות של השיטה.
צום לסירוגין מוגדר כוויתור על אוכל במשך יותר משמונה שעות בכל פעם. השיטה נחשבת כדרך יעילה לשלוט או לרדת במשקל, ולהשפיע באופן חיובי על הבריאות לטווח ארוך וקצר. אך למרות מחקרים המצביע על יתרונות בריאותיים אלה, מעט מאוד מחקרים בדקו את הצד האפל יותר של צום לסירוגין.
כעת, ממצאים חדשים מאוניברסיטת טורונטו קושרים בין צום לסירוגין להפרעות אכילה בקרב מתבגרים וצעירים כאחד. כך פרסם אתר StudyFinds.

המחקר מקיף נתונים של למעלה מ-2,700 מתבגרים ומבוגרים צעירים שנאספו במקור על ידי בית המחקר הקנדי להרגלי בריאות של מתבגרים. חוקרים מדווחים על מציאת קשר בין צום לסירוגין לבין הפרעות אכילה בקרב נשים. זה כולל אכילה מופרזת, כמו גם התנהגויות מפצות כגון הקאות ופעילות גופנית כפייתית. עבור גברים, אלו שניסו את שגרת הדיאטה נטו יותר לדווח על פעילות גופנית כפייתית.
מהנתונים עולה שצום לסירוגין פופולרי בקרב מתבגרים ומבוגרים צעירים. בסך הכל 47 אחוז מהנשים, 38 אחוז מהגברים ו-52 אחוז מהטרנסג'נדרים או חסרי מגדר העידו כי ניסו את הדיאטה במהלך השנה האחרונה.
"בהתחשב בממצאים שלנו, זה בעייתי עד כמה הצום לסירוגין היה נפוץ במדגם שלנו", אומר מחבר המחקר הראשי קייל ט. גנסון, עוזר פרופסור בפקולטה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת טורונטו.
בקרב שלוש הקבוצות, הנבדקים דיווחו על עיסוק בצום לסירוגין במשך 100 ימים בממוצע במהלך 12 החודשים האחרונים. "הקשרים שנמצאו בין צום לסירוגין להפרעות אכילה בולטים במיוחד, לאור העלייה המשמעותית בהפרעות אכילה בקרב מתבגרים ומבוגרים צעירים מאז תחילת מגיפת הקורונה", מסביר מחבר המחקר ג'ייסון מ. נאגאטה, עוזר פרופסור באוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו.
לסיכום, מחברי המחקר אומרים שממצאים אלה צריכים לשמש אזהרה לאנשי מקצוע בתחום הבריאות, בנוגע להמלצתם על צום לסירוגין כדרך לרדת במשקל. זה אולי לא רעיון כל כך טוב, שכן נראה שהוא מקדם עמדות והתנהגויות של הפרעות אכילה.
"אנו זקוקים ליותר חינוך במסגרות בריאות ומודעות רבה יותר בתקשורת ובמדיה חברתית, לנזקים הפוטנציאליים של צום לסירוגין", מסכם פרופ' גנסון. "בשלב זה, היתרונות המוצעים עדיין לא ברורים ואינם נתמכים על ידי מחקר, והנזקים הפוטנציאליים הולכים ומתבהרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה