בריאות

מהפכה בשוק הבשר המתורבת: הפטנט הישראלי בפיתוח דרמטי

חברת אמורפיקל חשפה בכנס הפוד-טק של שטראוס פיתוח חדשני לייצור תאי שריר באמצעות סידן קרבונט אמורפי. הפטנט עתיד להשפיע בצורה דרמטית על שוק הבשר המתורבת: פי 2 ייצור באותו זמן ובאיכות גבוהה

מערכת ice |  1
פיתוח חדשני של חברת אמורפיקל (צילום יחצ)
בשר מתורבת משנה את תעשיית המזון, אבל יש אתגרים שצריך להתגבר עליהם. בכנס הפוד-טק של שטראוס, חשפה חברת אמורפיקל פיתוח חדשני מוגן פטנט, לייצור תאי שריר באמצעות שימוש בסידן קרבונט אמורפי. הפיתוח של החברה מכפיל את היכולת ייצור הבשר המתורבת בין פי 2 ל-14.
המוצר עובד כך שהסידן קרבונט אמורפי מווסת את רמת ה-pH בתאים המהונדסים ומגדיל את החומציות, וכך בונה שרירים מהר יותר. התוצאה: תפוקת הייצור של בשר מתורבת גדלה, ואיכות הבשר גבוהה בהרבה בזכות ייצור ובנייה של סיבים ארוכים יותר.
היעילות של הסידן קרבונט אמורפי בגידול תאי שריר הוכחה הן בניסויים שנעשו בתחומי כדורי הארץ והן בניסוי בחלל. באמצעות הסידן קרבונט אמורפי הוכח כי האדם יוכל לשהות זמן רב בתאי "אפס כבידה" מבלי שנוצר הרס בתאי השריר. בשני המחקרים התגלה כי הסידן קרבונט אמורפי האיץ ואף שיפר את הגדילה וההתמיינות של תאי השריר לתאים בוגרים.
חברת אמורפיקל הישראלית מייצרת פתרונות רפואיים כבר 18 שנה. במהלך השנים הגיעה להישגים חסרי תקדים בתחומים שונים: רשמה על שמה 130 פטנטים, בהם גם תרופת בניסוי לקורונה- 18 AMOR, שנוסתה בגל החמישי בבית החולים זיו בצפת והצילה חיים של עשרות חולים.
יוסי בן מנכ"ל חברת אמורפיקל: "שוק הבשר המתורבת סובל מתקרת זכוכית ומגבלות יצור. השימוש בפטנט שלנו נותן פתרון יעיל ואיכותי לבעיות, ומציב סטנדרט חדש של בשר מתורבת שמהווה בשורה משמעותית לתחום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה ממומנת
    נו באמת 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברה חרטא, כתבה חרטא. אין מילה אמת.
    סגור