בריאות

חודש המודעות לסרטן הערמונית: בני 55-69? לכו להיבדק

עם פתיחתו של חודש המודעות לסרטן הערמונית, איגוד האורולוגים ממליץ לגברים בני 55-69 להיבדק לסרטן הערמונית. בשנים האחרונות ישנה עלייה בגילוי מאוחר של המחלה
מערכת ice | 
חודש המודעות לסרטן הערמונית (צילום חודש המודעות לסרטן הערמונית)
בחודש נובמבר מציינים את המודעות לסרטן הערמונית, הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים בישראל והגורם השני למוות מסרטן בישראל ובעולם. הגורמים להיווצרות סרטן הערמונית אינם ידועים במלואם, אך ישנם מספר גורמים ידועים המשפיעים על הסיכון לפתח את המחלה, ביניהם גיל והיסטוריה משפחתית. ישנם מקרים מעטים שהרקע למחלה הוא תורשתי.
איגוד האורולוגים ממליץ, לראשונה, לגברים בני 55-69 להיבדק לסרטן הערמונית על ידי בדיקת PSA וזאת אחרי שבשנת 2008 יצאה הנחיה של משרד הבריאות לביטול הבדיקה. הוויתור על הבדיקה שהינה פשוטה מאוד, בדיקת דם ובדיקה רקטלית, יכול לסייע בגילוי מוקדם של המחלה ולמנוע את העלייה בתחלואה מתקדמת ותמותה.

על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה מתגלים כ-2700 חולים חדשים של סרטן הערמונית בישראל וכ-420 גבירם מתים מהמחלה. רוב החולים הם יהודים (94.5%) והשאר מהמגזר הערבי. הגיל הממוצע של גברים שנפטרו מסרטון הערמונית עומד על 81.1 בקרב גברים יהודים ו-77.6 בקרב גברים ערבים.
יו"ר עמותת 'חיים עם סרטון הערמונית' איצי (יצחק) באר: "איגוד האורולוגים הישראלי הגדיר, באופן ברור, את המלצות לבדיקת סקר לגברים, במטרה להביא לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית. כ-20% מהמקרים החדשים מאובחנים עם סרטן הערמונית בשלב מתקדם. מכאן עולה החשיבות של הגילוי המקדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה