בריאות

מחדל בבית הספר בפתח תקווה: התלמיד חוסן פעמיים

מחדל בריאותי גדול נחשף השבוע בבית ספר בפתח תקווה, במסגרתו ילד בכיתה ב' חוסן פעמיים בחיסון חובה, למרות שניסה להסביר כי הוא כבר חוסן פעם אחת. לאחר החל להלין על כאבים רבים אמו עלתה על הטעות של האחות
מערכת ice | 
חיסון (צילום freepik)
השבוע התברר מחדל חמור בבית ספר קפלן בפתח תקווה. על פי דיווח של אתר N12 ילד בכיתה ב' חוסן השבוע בפעם השנייה בחיסון שכבר קיבל וזאת למרות התנגדותו וניסיונותיו להסביר לאחות החיצונית למוסד החינוך שהוא כבר התחסן. 
על פי דבריה של האם שעלתה על המקרה, נוצר בלבול בין בנה לבין ילד בכיתה המקבילה לו אותו שם פרטי. האחות הגיעה לקחת את הילד למרות שהוא לא המיועד לחיסון. הילד ניסה להסביר לה כי כבר חוסן ואף ביקש ודרש שתיצור קשר עם אמו על מנת שתאשר את החיסון. האחות אכן צלצלה לאם, אך היא צלצלה לאמו של הילד שבאמת היה אמור לקבל את החיסון והיא כמובן אישרה את קבלת החיסון.
ביממה שלאחר מכן הילד הצעיר התלונן על כאבים במשך שעות אחרות שרק לאחריהן הוריו הבינו איזו טעות התרחשה בבית הספר. כעת האם פרסמה את המקרה וטענה כי הדבר עבר בשקט וללא ההכרה בכך שהתרחש כאן מחדל גדול.
חברת פמי אשר סיפקה את שירות האחיות לבית הספר מסרה בתגובה ל-N12: "אנו מצרים על האירוע. מייד עם היוודע המקרה נמסר דיווח למשרד הבריאות ובוצע תחקיר ממנו עולה כי מדובר בטעות אנוש. זהו אירוע נקודתי שבו האחות נכנסה לכיתה, אך הופנתה לכיתה מקבילה לילד עם שם דומה. חשוב להדגיש כי לילד לא נשקפת כל סכנה בריאותית. החברה נקטה מייד מספר פעולות במטרה לרענן את הנהלים, ותמשיך לעשות כל מאמץ כדי להבטיח שכל הילדים יחוסנו בבטיחות מלאה".
גם עיריית פתח תקווה, שכבר הסתבכה לא מעט בתקופה באחרונה, מסרה את תגובתה: "עיריית פתח תקוה מפעילה מערך פיקוח ובקרה נרחב ומשמעותי בכלל מוסדות החינוך במטרה להבטיח את שלומם של התלמידים... עם קבלת הדיווח ע"י הנהלת בית הספר, גורמי הרשות פועלים לבירור המקרה עם כלל הגורמים המעורבים. לאור התחקיר הראשוני שנערך ע"י הרשות, נראה כי מדובר בטעות שאסור היה שתקרה, גם אם מדובר במקרה חריג בהחלט שנעשה בתום לב. לכן, האגף לחינוך יסודי בעירייה ידרוש מהגורמים האמונים על הנושא - במשרד החינוך ובמשרד הבריאות לבצע תחקיר מעמיק שכולל מסקנות על המקרה עצמו וריענון נהלים כדי למנוע חלילה מקרה דומה בעתיד".
מטעם משרד הבריאות נמסר כי הוא מבצע תחקיר מול חברת פמי והמשרד יפעל בהתאם לממצאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה