מדדים ומחקרים

חוששים מאלצהיימר? הושגה פריצת דרך קריטית בטיפול במחלה

מחקר חדש שפורסם בדק את הגישה של רפואה מותאמת אישית לטיפול במחלת האלצהיימר. התוצאות: מעודדות במיוחד
מערכת ice | 
קשישים (צילום freepik)
אלצהיימר היא אחת המחלות הקשות ביותר שיודעת האנושות. על פי הערכות רבות, בשנים האחרונות המחלה הפכה לגורם התמותה השלישי במספר בעולם. עד כה לא נמצאו תרופות שיכולות לשפר את המחלה לטווח הארוך, אלא רק להאטה בהידרדרות הקוגניטיבית.
לאחרונה פורסם מחקר בעיתון 'Journal of Alzheimer's Disease' שבדק את הגישה של רפואה מותאמת אישית לטיפול במחלה הקשה. מחברי המחקר ציינו שהגישה של הרפואה המותאמת אישית, שבה מכוונים את הטיפול נגד תהליכים מולקולריים שמניעים את תהליך המחלה, לא יושמה בהצלחה במחלות נוירולוגיות ניווניות אחרות.
כל משתתף קיבל טיפול שהותאם לו אישית וכוון ספציפית לגורמים בעייתיים שזוהו אצלו, כשהמטרה הייתה לזהות גורמים אפשריים שיכולים להוביל להידרדרות קוגניטיבית ולטפל בהם, ביניהם גם טיפולים לאיזון רמות הסוכר ורמות השומנים בדם, להורדת המצב הדלקתי בגוף, לתמיכה בייצור האנרגיה במוח, להבטחת תמיכה תזונתית והורמונלית למוח, לסילוק חומרים רעילים (אם נמצאו כאלה) ועוד.
מבחינת ההשפעות המטבוליות חל שיפור משמעותי במדדי הדלקת (ירידה ברמת ה-CRP), ירידה משמעותית ברמות הסוכר בדם (ירידה ברמת ההמוגלובין A1c), שיפור משמעותי בפרופיל השומנים בדם ועלייה משמעותית ברמת הוויטמין D בדם.
אשר להשפעות הקוגניטיביות, כל המדדים שבחנו את מצב המטופלים כעבור תשעה חודשי טיפול, העידו על שיפור משמעותי, ללא תופעות לוואי. למעשה, אצל 21 מתוך 25 הנבדקים המצב השתפר בתום הטיפול. בבדיקת MRI שבוצעה בתום הטיפול התברר שנפח החומר האפור אצל המטופלים עלה בממוצע של 0.3% לשנה. מחברי המחקר טענו שהתוצאות האלה מעידות שהרפואה המותאמת אישית לטיפול בירידה קוגניטיבית ובאלצהיימר יכולה להיות יעילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה