בריאות

בעלי נכות או חולים בסוכרת? מחקר חדש חושף מי האשמה בכך

מחקר חדש חושף שסל הבריאות בארץ נמוך במיליארדי שקלים מהסכום שעליו הוא אמור לעמוד ובכך פוגע בנו באין ספור תחומים. כך חוסר היציבות הממשלתית מביאה לאחוזי נכות וסוכרת גבוהים
מערכת ice | 
תרופות (צילום freepik)
על פי מחקר חדש של מרכז טאוב מתגלה מחדל התקציב של סל הבריאות הנוכחי במדינה, במיוחד לאור תקופת הקורונה שהזיקה לו רבות. על פי המחקר בשנת 2020 נמנעו מהאזרח הישראלי כ-30 מיליארד שקלים בשירותי בריאות ולמרות שהסל צריך לשקף את הגידול הדמוגרפי ויוקר הבריאות בפועל הוא לא מצליח לעבוד בקצב - בכלל.
כאמור, על פי המחקר תקציב סל הבריאות צריך להתבסס על מספר פרמטרים, ביניהם גידול דמוגרפי, מחיר הבריאות ופיתוח תרופות חדשות. בהתאם לכך, התקציב בארץ צריך לעמוד על כ-85 מיליארד שקל אך בפועל אנו רואים שיש רק 67% מהסכום, שעומד על 56 מיליארד שקל.
יתרה מכך, נבדק בכמה צריך להגדיל את התקציב על מנת שיעמוד בקצב של שלושת הפרמטרים הללו ומדובר על צורך בגידול של 19.7 מיליארד שקל. בהתאם לחוסר המורגש ישנם תחומים רבים בשירותי הבריאות שמזיקים לציבור. למשל, למרות שאנו מצליחים במידה רבה למנוע תמותה מרובה, עדיין מדד האשפוזים החוזרים הוא גבוה, במיוחד לאור תקופת הקורונה.
יתרה מכך, המצב גרם לתלות משמעותית בממשלה אך זו מתחלפת באופן תדיר בשנים האחרונות וגורמת לחוסר יציבות מתמשך. אם כן, ישנם תחומים נוספים, מלבד אשפוזים, שמזיקים לאזרח. למשל, המדינה לא מצליחה למגר את היקף הנכויות, מחלות, הסוכרת ועוד.
התוצאה אם כן, היא הסתמכות נוספת של האוכלוסייה בביטוחי בריאות פרטיים במקום על על הביטוח שמגיע להם מהמדינה שלהם מה שדורש בפועל שינוי משמעותי בתקציב ומנגנון של סל הבריאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה