בריאות

הסיבה לכישלון ההוצאה להורג - האסיר שמן

בימים אלה האסיר אלן יוג'ין מילר לא היה אמור להיות בין החיים. בספטמבר הוא היה אמור להיות מוצא להורג, אך הוצאתו להורג נדחתה בעקבות הקושי למצוא וריד בידיו. הסיבה לקושי - הוא שמן מדי
מערכת ice | 
הסדרה 'החיים באגף הנידונים למוות' של BBC (צילום צילום מסך)
הוצאתו להורג של האסיר אלן יוג'ין מילר נכשלה בחודש שעבר והסיבה מוזרה. במשך כשעה הצוות הרפואי דקר אותו שוב ושוב במטרה למצוא וריד ללא הצלחה. הסיבה לכישלון? מילר סובל מהשמנת יתר ושוקל כ-160 ק"ג. הוא דורש כי הוצאתו להורג תתבצע שלא באמצעות זריקת רעל, אלא בהיפוקסיית חנקן.
מילר בן ה-57 נידון למוות בגין טבח שביצע במקום העבודה שלו ב-1999. במהלך הטבח הוא רצח שלושה בני אדם והיה אמור להיות מוצא להורג בכלא באלבמה ב-22 בספטמבר. הניסיון הכושל להוציא את מילר להורג עלה לכותרות בארה"ב. באלבמה, הליך ההוצאה להורג חייב להסתיים באותו היום בו הוא מתחיל, כלומר להתבצע עד השעה 12 בלילה. בתהליך הוצאתו להורג של מילר, בניסיון למצוא וריד, שעת היעד התקרבה ולכן הרשויות נאלצו לבטל את ההוצאה להורג.

בעקבות הכישלון בהוצאתו להורג הוא פנה לרשויות באלבמה על מנת שיוציאו אותו להורג באמצעות היפוקסיית חנקן, שיטה הנחשבת ל"הומנית יותר" ושבה הנידון למוות שואף חנקן בלבד, וכך גופו אינו מקבל את החמצן הדרוש לו כדי לתפקד. מדובר בשיטה שבמדינת אלבמה, ביחד עם עוד שתי מדינות נוספות בארה"ב, אושרה ולא נעשה שימוש עד כה. הרשויות באלבמה סירבו להיענות לבקשתו של מילר ופנו לבית המשפט העליון במדינה על מנת שיקבעו לו מועד חדש להוצאה להורג. הם ביקשו שגם הפעם ההוצאה להורג תהיה בזריקת רעל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה