בריאות

שביתה נוספת בבתי החולים? זו הצהרת משרד הבריאות

ברקע איומי הרופאים המתמחים להגיש התפטרות במחאה על תנאי העבודה שלהם, משרד הבריאות מפרסם מכתב תמיכה תוך בקדשה, "

בשנה החולפת מוביל משרד הבריאות את השינוי המורכב אך הנדרש בתנאי ההעסקה של הרופאות והרופאים המבצעים תורנויות, ובהתאם בוצעה עבודת מטה מעמיקה שבסיומה נכתב דו״ח מנדלוביץ׳ המשרטט מתווה מקצועי, אחראי וישים לקיצור משך התורנויות.

לצערנו, התנערות משרד האוצר מהתחייבותו להעביר תקציב ייעודי שסוכם בין שרי האוצר, הכלכלה והבריאות, בצד התנגדות ומאבק של הר"י למתווה קיצור התורנויות, מנעו עד עתה את יישומו.

לאחרונה חתמה שרת הכלכלה על ההיתר המתוקן בעניין קיצור התורנויות, אשר מאמץ באופן מלא את המלצות דו"ח משרד הבריאות (דו״ח מנדלוביץ׳). בשל תקופת הבחירות ולאור הנחיית היועצת המשפטית לממשלה, דחתה שרת הכלכלה את מועד כניסתו לתוקף של קיצור משך התורנויות לספטמבר 2023. משרד הבריאות נערך ליישום המתווה במועד האמור, אך יודגש כי יציאה ממשית לדרך תחייב הקצאה מיידית של תקנים ומשאבים על ידי האוצר וכן הסדרת תנאי השכר בהבנות עם הר״י. 

מאבק המתמחים מוצדק, קיצור משך התורנויות הוא מהלך הכרחי לבריאות הציבור. הרופאות והרופאים המתמחים מהווים מרכיב חיוני במערכת הבריאות, ולפיכך משרד הבריאות קורא להם שלא לנקוט בצעדים שיפגעו בתפקוד התקין של בתי החולים"

מערכת ice | 
רפואה (צילום vecteezy)
משרד הבריאות יוצא בתמיכה מסויגת במאבק המתמחים ומפרסם היום (רביעי) מכתב לאור המחאות ההולכות ונשנות בחודשים האחרונים, "בשנה החולפת מוביל משרד הבריאות את השינוי המורכב אך הנדרש בתנאי ההעסקה של הרופאות והרופאים המבצעים תורנויות, ובהתאם בוצעה עבודת מטה מעמיקה שבסיומה נכתב דו״ח מנדלוביץ׳ המשרטט מתווה מקצועי, אחראי וישים לקיצור משך התורנויות".
במהלך המכתב הוטחו האשמות בעצירת המתווה שהופנו כלפי משרדי האוצר והכלכה, "לצערנו, התנערות משרד האוצר מהתחייבותו להעביר תקציב ייעודי שסוכם בין שרי האוצר, הכלכלה והבריאות, בצד התנגדות ומאבק של הר"י למתווה קיצור התורנויות, מנעו עד עתה את יישומו.
"לאחרונה חתמה שרת הכלכלה על ההיתר המתוקן בעניין קיצור התורנויות, אשר מאמץ באופן מלא את המלצות דו"ח משרד הבריאות (דו״ח מנדלוביץ׳). בשל תקופת הבחירות ולאור הנחיית היועצת המשפטית לממשלה, דחתה שרת הכלכלה את מועד כניסתו לתוקף של קיצור משך התורנויות לספטמבר 2023. משרד הבריאות נערך ליישום המתווה במועד האמור, אך יודגש כי יציאה ממשית לדרך תחייב הקצאה מיידית של תקנים ומשאבים על ידי האוצר וכן הסדרת תנאי השכר בהבנות עם הר״י. 
"מאבק המתמחים מוצדק, קיצור משך התורנויות הוא מהלך הכרחי לבריאות הציבור. הרופאות והרופאים המתמחים מהווים מרכיב חיוני במערכת הבריאות, ולפיכך משרד הבריאות קורא להם שלא לנקוט בצעדים שיפגעו בתפקוד התקין של בתי החולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה