בריאות

אזהרת צפייה: איבד את אפו שנרקב בגלל אבעבועות הקוף

גרמני הלך לרופא בגלל כתם אדום על אפו. הרופא חשב שאלה רק כוויות שמש. עד מהרה מצא הגבר גם פצעים מלאי מוגלה בכל גופו, במיוחד סביב איבר מינו, פיו ואפו. מתברר שלקה באבעבועות קוף בנוסף לעגבת ול-HIV. אפו שחור מנמק
מערכת ice |  1
אף נרקב מאבעבועות הקוף וממחלות מין
מקרה מזעזע: החולה הגרמני בן ה-40 הלך לרופאו לאחר שהתפתח כתם אדום על אפו. לאחר מכן הונח כי מדובר בכוויות שמש, והאיש נשלח הביתה. אך תוך מספר ימים נוספים, הנגע באפו החל להשחיר.
עד מהרה מצא הגבר גם פצעים מלאי מוגלה בכל גופו, שהיו קשים במיוחד סביב איבר מינו ופיו, כפי שדווח בכתב העת הרפואי Infection.
לאחר מכן, האיש האלמוני נבדק ויצא חיובי לאבעבועות קוף, וקיבל אנטי-וירוסים כדי להילחם בנגיף. בזמן שהיה בבית החולים הוא נבדק גם למחלות מין שונות - לראשונה, הוא סיפר לרופאים - מה שגילה שיש לו גם עגבת לא מאובחנת ו-HIV. 
העגבת שלו לא זוהתה כל כך הרבה זמן שהיא התפשטה לאיברים מרובים; בינתיים, בדיקות אישרו שהזיהום ב-HIV שלו התפתח לאיידס. באשר למקרה שלו של אבעבועות הקוף, התרופה האנטי-ויראלית הספיקה כדי לייבש את הפצעים על העור, אך שיפרה רק חלקית את האף על ידי הפחתת הנפיחות.
על פי מחברי המחקר, המקרה של האיש היה כה חמור מכיוון שה-HIV הותיר אותו מדוכא חיסוני ורגיש לנמק - מוות של רקמת הגוף. הרופאים שכתבו את המאמר עבור אינפקציה לא סיפקו עדכון על החלמתו של האיש.
בגרמניה יש כיום 3,186 מקרים של אבעבועות רוח שתועדו מאז ה-20 במאי, כאשר רק ארה"ב (12,689) וספרד (5,719) מדווחות על מקרים נוספים. כיום ישנם קצת יותר מ-38,000 מקרים ברחבי העולם, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.
אבעבועות הקופים הוכרזה כמצב חירום לבריאות הציבור בארה"ב מוקדם יותר החודש. לאחר שהתפשט ברחבי המדינה בעקבות התפרצות באירופה באביב הזה.
הנגיף התפשט בעיקר דרך גברים הומוסקסואלים וביסקסואלים, שהם כ-98% מהחולים - אם כי נשים, ילדים וגברים הטרוסקסואלים נוטים באותה מידה לחלות אם ייחשפו ישירות לאבעבועות רוח.
ד"ר ג'ון ווייט, קצין הרפואה הראשי של WebMD, אמר ל-The Post כי הרופאים "עדיין לומדים על זה", אך הרגיע את המטופלים בפחדיהם הגרועים ביותר. "לא ידענו שההתפרצות הנוכחית היא קטלנית. וזה דבר טוב", אמר ווייט.
השבוע תיעד כוכב הפורנו הטקסני ההומו, סילבר סטיל, את תסמיני אבעבועות הקופים הכואבים שלו לאחר שאובחן כחולה בנגיף לפני מספר שבועות. סטיל צילם את הנגעים באזור הסנטר שלו כשהם התפתחו עם הזמן - והראה שהם היו בגרוע ביותר ב-11 ימים לאחר שהנקודה הראשונה צצה. עברו יותר מ-3 שבועות עד שהתסמינים פחתו לחלוטין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הומו יתגלה ברבים! עם צרעת! איכס! (ל"ת)
    ה 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור