בריאות

נגיף חדש ומסוכן מתפשט בעולם: אחוזי התמותה שלו משיקים ל-90%

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב הכריז על אמצעי זהירות חדשים בנמלי התעופה אשר דורשים מכל מטייל שחוזר מרואנדה שבאפריקה והאזורים הסמוכים, לבצע בדיקה רפואית. אותה דרישה חריגה נועדה למנוע את התפשטות הווירוס המסוכן המכונה "מרבורג"
מערכת ice |  1
נגיף מרבורג
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב הודיע לאחרונה על מספר אמצעי זהירות חדשים בנמלי התעופה, אשר דורשים מכל מטייל שחוזר ממדינת רואנדה שבאפריקה והאזורים הסמוכים אליה, לבצע בדיקה רפואית. אותה דרישה חריגה נועדה למנוע וירוס מסוכן שמתפשט באותם אזורים בימים אלו. 
מדובר בווירוס המכונה "מרבורג", אשר נחשב לקטלני זאת לאור העובדה כי לא קיים טיפול תרופתי או חיסון נגדו. רשויות הבריאות מודאגות מהווירוס המסוכן זאת בעקבות שיעור התמותה הגבוה הנגרם בעקבותיו (עד 90%). למרות שלא נרשמו עד כה דיווחים על חולים בווירוס מרבורג מחוץ ליבשת אפריקה, המעקב אחר התפשטות המחלה נמשך. 
על פי משרד הבריאות בישראל, נגיף מרבורג הינו נגיף המורגי השייך למשפחת הנגיפים ממשפחת הפילווירוסים (בדומה לאבולה). תופתעו לדעת, כי המאכסן הטבעי של הנגיף הקטלני הינו עטלף הפירות האפריקני.
המחלה מתאפיינת בחום עם כאב ראש חזק, עייפות, כאב שרירים, הקאה, שלשול, כאב בטן או דימום. כאמור, אחוזי תמותה גבוהים ומשיקים ל-90%. הנגיף המסוכן מועבר באמצעות מגע ישיר עם נוזלי הגוף או הפרשותיו של החולה (אדם או בעל חיים). בנוסף, הדבקה בנגיף המסוכן יכולה להתקיים באמצעות מגע או אכילה של חיות בר או פגרים נגועים ואף על ידי כניסה למערות באפריקה בהם חיים עטלפים. 
תקופת הדגירה של נגיף מרבורג מתחילה מרגע ההידבקות ועד להופעת התסמינים. תקופת הדגירה הממוצעת של הנגיף הקטלני היא 5 עד 10 ימים עם הטווח הנע בין יומיים עד 21 ימים.
על פי משרד הבריאות, בהיעדר חיסון או תרופה מתאימים, הטיפול במחלה כולל מתן חמצן ונוזלים, איזון מלחים ועירויי דם. לצד העובדה כי מעולם לא נרשם מקרה מרבורג בישראל, משרד הבריאות מעריך כי ההסתברות להגעתו לארץ הינה נמוכה ביותר. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לתימן לא הגיע (ל"ת)
    Mtlk 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור