בריאות

הסטארט-אפ הישראלי בפיתוח ענק: בינה מלאכותית תחליף את הרופאים?

חברת קאהון הישראלית משיקה טכנולוגיה חדשה שמעבדת וממפה מידע קליני תרופתי, ומספקת תובנות אמינות לצוותי הפארמה ומומחים באמצעות צ'אטבוט. סוכן ה-AI, המבוסס על טכנולוגיית הבניית המידע הייחודית של החברה, יאפשר לצוותים רפואיים ואנשי מקצוע לקבל תובנות קליניות מאומתות ומוכוונות מטופל בזמן אמת
מערכת ice | 
פארמה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
חברת Kahun, שפיתחה מנוע בינה מלאכותית להבניית מידע רפואי והנגשתו למודלי שפה גדולים, מכריזה על השקת כלי AI ייעודי לתעשיית הפארמה. ה-AI Agent נשען על טכנולוגיית מיפוי וארגון המידע הרפואי שפיתחה קאהון ויאפשר לכל מי שאחראי על שיווק, מכירה ורישום תרופות לשאול כל שאלה בשפה חופשית ולקבל תובנות קליניות מגובות  במידע קליני המגיע ממחקרים ועלונים באופן מיידי. הסוכן החדש של קאהון גם יציג למשתמשים את מקורות המידע שעליהם מתבססות התובנות ויאפשר להם לגשת בקלות לעלון, המחקר או הפרוטוקול הרלוונטי כדי להעמיק במידת הצורך.
הודות למחקר וטכנולוגיות מתקדמות, תעשיית הפארמה מפתחת ומגלה תרופות חדשות בקצב מסחרר. כתוצאה מכך, המידע הרפואי והקליני שהצוותים הרפואיים צריכים להיות בקיאים בו מתרחב במהירות, מה שמקשה עליהם לעמוד בקצב העדכונים ולהכיר כל פיתוח בתעשייה. בין אם מדובר ברופא משפחה ששוקל לשנות מינונים למטופל כדי להפחית תופעות לוואי, או בעל מקצוע מתחום הפארמה שמתעניין בהשפעה של מחלות רקע על טיפול פוטנציאלי, אנשי המקצוע בתחום זקוקים לגישה למידע אודות תרופות באופן אמין ומהיר. הבינה המלאכותית, כבר מסייעת רבות בפיתוח ובגילוי תרופות, אך הפוטנציאל שלה לסייע באתגרים הקשורים לעיבוד והנגשה של כמויות רבות של מידע הנוגע לתרופות טרם מומש. 

(צילום: קאהון)
הכלי החדש של קאהון מגשר על אותם פערי גישה למידע על ידי הבניית הידע הרפואי והכנתו לשימוש במודלי שפה גדולים. בניגוד לכלי בינה מלאכותית אחרים המסתמכים על הקשר טקסטואלי בלבד, הכלי של קאהון נשען על תשתית הידע הקליני של חברות התרופות, ויודע להתמודד עם שאלות קליניות מורכבות הנוגעות גם לרקע של המטופל, מה שמאפשר פלט אמין, מדויק ושקוף.  באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה, קאהון מסייעת לאנשי מקצוע בתחום הפארמה להריץ כל שאילתה הנוגעת למינון, אלרגיות וכיוצ״ב בשפה חופשית ולקבל תובנות מגובות מחקרית בזמן אמת. 
 
הסוכן של קאהון ניתן לחיבור בקלות לכל מערכת של כל ארגון רפואי או חברת פארמה, ללא צורך בהתאמות טכנולוגיות  מיוחדות, ומאפשר למשתמשים לגשת למידע באופן מהיר, מבלי שיצטרכו לנבור בין מקורות מידע אינסופיים או לעבוד עם כלי חיפוש בעלי יכולות מוגבלות. הטכנולוגיה הזאת מסייעת בנוסף לחברות התרופות לזהות פערי ידע שקיימים בקרב צוותי הפארמה והמומחים ולגשר עליהם. 
לצד החשיבות הגדולה של פיתוחים חדשים ושינויים בתרופות קיימות, עולה צורך מיידי להקל על העומס הקוגניטיבי שנוצר על הצוותים הרפואיים״ אומרת ד"ר מיכל צוכמן כץ, מנכ״לית ומייסדת שותפה בקאהון. "השקת סוכן AI עבור תעשיית הפארמה היא עוד אבן דרך משמעותית עבורנו במסע שלנו לשפר את חיי המטופלים. המטרה שלנו היא לצייד את הצוותים הרפואיים בכלים שיקלו על ההתנהלות היומיומית, יאפשרו גישה נוחה למידע, וכמובן, יתמכו בקבלת החלטות רפואיות"/
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה