השוק

סין פתחה בחקירה נגד יצרנית התרופות הגדולה; המניה מאבדת גובה

ענקית התרופות אסטרה זניקה מאשרת כי מספר עובדים שלה נעצרו בסין וכי מתנהלת חקירה בממשל נגדה; החברה לא מסרה פרטים נוספים, אולם המשקיעים מודאגים מהחקירה והמניה יורדת במסחר המוקדם ביותר מ-2%
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום vecteezy)
מספר עובדים ועובדים לשעבר בענקית התרופות אסטרה זניקה נעצרו על ידי המשטרה בסין. בוול סטריט לא יודעים להגיד מה החשדות נגד העובדים ועד כמה החברה קשורה אליהם, אבל המניה מאבדת גובה במסחר המוקדם ויורדת ביותר מ-2%.
על פי הדיווח, החברה מאשרת את עובדת מעצר העובדים והעובדים לשעבר אבל לא מסרה מדוע הם נעצרו ומה הקשר שלה לאירוע. יחד עם זאת, בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב אומרים שאחד החשדות נוגעים למידע שאוספת החברה על לקוחות שלה ומכאן הם מסיקים שהחקירה נוגעת או קשורה בדרך כזו או אחרת לחוקי הגנת הפרטיות בסין.
בכלי התקשורת בארה"ב מדגישים שהעובדים שנעצרו הם אזרחי סין ולא מדובר באזרחים מערביים שהפרו את החוק וכן הלאה. החשש של המשקיעים בוול סטריט נוגע לכך שהפרת חוק על ידי חברות זרות בסין עלולות להיתקל בסנקציות של הממשל נגד החברה ומכאן שהמניה מאבד גובה במסחר המוקדם.
נזכיר כי אסטרטה זניקה הייתה אחת מחברות התרופות שהצליחו לפתח חיסון נגד הקורונה, חיסון שאושר לשימוש ומכאן שהמוצר של החברה הפך להיות משמעותי עבורה. אסטרה זניקה מחזיקה בפעילות משמעותית בסין ומכאן החשש של המשקיעים מהחקירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה