בריאות

מותג הקונדומים מסתבך בתביעת ענק: מחומרים שגורמים לסרטן?

לטענת התובע, בדיקות מעבדה גילו נוכחות של פלואור אורגני בקונדומים מסוג Trojan Ultra Thin, חומר שכמעט ואינו קיים מחוץ לשימוש ב-PFAS, המכונים "כימיקלים נצחיים" בשל עמידותם הגבוהה לפירוק בגוף האדם, נקשרו למגוון בעיות בריאותיות, כולל סרטן כליות ואשכים, כולסטרול גבוה, משקל לידה נמוך ותגובה חיסונית מופחתת לחיסונים
מערכת ice | 
קונדום (צילום shutterstock)
תביעה חדשה מטלטלת את תעשיית אמצעי המניעה. מתיו גודמן, צרכן אמריקאי, הגיש תביעה ייצוגית נגד חברת Church & Dwight, יצרנית קונדומים מהמותג Trojan, בטענה כי מוצריה מכילים כימיקלים מסוכנים מסוג PFAS (חומרים פר- ופוליפלואורואלקיליים). תביעה זו, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי במנהטן, מעלה חששות כבדים לגבי בטיחותם של אמצעי מניעה נפוצים ומעוררת דיון ציבורי על הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בשימוש במוצרים יומיומיים.
לטענת התובע, בדיקות מעבדה עצמאיות גילו נוכחות של פלואור אורגני בקונדומים מסוג Trojan Ultra Thin, חומר שכמעט ואינו קיים מחוץ לשימוש ב-PFAS מלאכותיים. PFAS, המכונים גם "כימיקלים נצחיים" בשל עמידותם הגבוהה לפירוק בגוף האדם ובסביבה, נקשרו למגוון בעיות בריאותיות, כולל סרטן כליות ואשכים, רמות כולסטרול גבוהות, משקל לידה נמוך ותגובה חיסונית מופחתת לחיסונים.

התביעה, הדורשת פיצויים בסך 5 מיליון דולר לפחות עבור רוכשי קונדומים Trojan ברחבי ארצות הברית, מדגישה את הפער בין הפרסום של המותג כ"קונדום מספר 1 באמריקה" לבין הסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים. גודמן טוען כי לו היה יודע על נוכחות ה-PFAS במוצר, לא היה רוכש אותו או לכל הפחות היה מוכן לשלם פחות עבורו.
מקרה זה מצטרף למגמה גוברת של מודעות ודאגה ציבורית לגבי נוכחות PFAS במוצרי צריכה. בלוג הגנת הצרכן Mamavation דיווח ביולי על בדיקות שערך ב-29 קונדומים וחומרי סיכה פופולריים, שמצאו נוכחות אפשרית של PFAS במספר מוצרים, כולל קונדומים Trojan Ultra Thin. ממצאים אלה מעלים שאלות נוקבות לגבי הרגולציה והפיקוח על מוצרים אינטימיים ובטיחותם של מוצרי צריכה רבים אחרים.
התביעה נגד Trojan מדגישה את הצורך הדחוף בשקיפות מצד יצרנים ובמחקר נוסף על השפעות ארוכות הטווח של PFAS על בריאות האדם. היא גם מעוררת דיון חשוב על האיזון בין חדשנות תעשייתית לבין בטיחות הצרכן, ועל האחריות של חברות לגלות מידע מלא על רכיבי מוצריהן. ככל שהמקרה יתקדם בבית המשפט, הוא עשוי להוביל לשינויים משמעותיים בתקנות הבטיחות ובשיטות הייצור בתעשיית אמצעי המניעה ומעבר לה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה