בריאות

קדחת הנילוס משתוללת בישראל: 31 נפטרים, מי עוד בסכנה?

כ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים
מערכת ice |  2
משרד הבריאות
משרד הבריאות מעדכן כי עד כה דווח על 31 נפטרים מקדחת מערב הנילוס. ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות, הכוללים חום, הרגשה כללית רעה, כאבי ראש או כאבים מפושטים בגוף, וסיבוכים נוירולוגיים יופיעו בפחות מ-1% מהנדבקים. 
על פי ההודעה שמסר היום (שישי) משרד הבריאות לידיעת הציבור בישראל, הודגש גם כי חשוב לציין כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית היא בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני.

 
על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, ממליץ משרד הבריאות להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים, וכן להפעיל מאווררים במקום השהיה. המשרד ממשיך בניטור הנתונים ויעדכן במידת הצורך.

אגב, בבילינסון יש כעת 14 מאושפזים מאומתים ו-4 מאושפזים חשודים שטרם אומתו. כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף קדחת מערב הנילוס, בית החולים בילינסון הצטרף למחקר הרב-מרכזי שבוחן מתן טיפול בתרופת אינטרפרון ביתא. החוקרת הראשית מטעם בילינסון היא ד"ר עדי וילף ירקוני, רופאה בכירה במחלקה הנוירולוגית.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני פוחדת יותר מקדחת המינוס (בבנק) .. (ל"ת)
    חני 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כתבה תת רמה בנושא הנפטרים מקדחת הנילוס
    אזרח 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה איזור חלו ונפטרו מקדחת הנילוס. מה הגיל הממוצע של נפטרים מקדחת הנילוס
    סגור