בריאות

קדחת הנילוס מתפשטת: הערכה - לפחות 15 חולים נפטרו בישראל

לפי נתוני משרד הבריאות, כ-300 ישראלים נדבקו בנגיף ולא פחות מ-15 מתוכם נפטרו. רוב החולים קשה במחלה הם אנשים מבוגרים או כאלה שסובלים ממחלות רקע שונות. במשרד מדגישים כי הסיכון לתחלואה משמעותית ניכר בקרב הגיל השלישי ואנשים הסובלים מדיכוי חיסוני
מערכת ice | 
נגיף קדחת מערב הנילוס (צילום vecteezy, freepik)
על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו ב -ynet, כ-299 ישראלים נדבקו בנגיף קדחת מערב הנילוס, מהם 15 נפטרו. לפי הדיווח היום (שלישי) כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים. לכ-20% מהנדבקים יופיעו תסמינים ברמות חומרה משתנות. על פי פרסומים, רוב החולים קשה במחלה הם אנשים מבוגרים או כאלה שסובלים ממחלות רקע שונות. 
במשרד הבריאות ציינו כי הנגיף לא עובר מאדם לאדם והמחלה לא עוברת בחזרה מהאדם ליתוש. הסיכון לתחלואה משמעותית ניכר בקרב מבוגרים ואנשים עם דיכוי חיסוני. עוד אמרו במשרד הבריאות כי על מנת לצמצם את החשיפה ליתושים, הוא ממליץ להשתמש בתכשירי דוחי יתושים ובאביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים.
בנוסף, המשרד ממליץ להפעיל מאווררים במקום השהייה, במטרה ליצור תנועה של אוויר, כדי שלא "יעמוד במקום", באזור בו אתם נמצאים. משרד הבריאות מסר כי הוא ממשיך בניטור הנתונים ויעדכן את הציבור במידת הצורך. בנוסף, כדי להימנע מעקיצות וממפגעי יתושים, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור לנקז ולייבש מקורות מים עומדים העלולים להוות בתי גידול ליתושים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה