בריאות

קדחת הנילוס מעוררת בהלה: האם התרופה לקורונה תציל את החולים?

המשרד להגנת הסביבה אישר כי נמצאו עדויות לתפוצות הנגיף בהיקפים נרחבים באזורי השפלה והשרון. כמה בתי חולים החלו בניסוי בתרופה חדשה מתוך תקווה שתסייע להשמדת הנגיף על ידי מערכת החיסון. יחד עם איכילוב יצטרפו למחקר שמונה בתי חולים נוספים. עד ה-30 ביוני אובחנו 87 מקרים. 
מערכת ice | 
נגיף קדחת מערב הנילוס (צילום vecteezy, freepik)
המשרד להגנת הסביבה אישר אמש (שני) כי נמצאו עדויות לתפוצת נגיף קדחת הנילוס בהיקפים נרחבים יותר גם באזורי השפלה והשרון. הנדבקים בסכנת חיים הם קשישים. על פי נתוני משרד הבריאות, עד ה-30 ביוני אובחנו 87 מקרים מהם 55 גברים, 32 נשים ועוד 10 משוערים שטרם קיבלו אבחנה נוספת. 
על פי הפרטים שנחשפו במעריב, כמה בתי חולים החלו בניסוי בתרופה חדשה מתוך תקווה שתסייע להשמדת הנגיף על ידי מערכת החיסון. גילם הממוצע של הנדבקים הוא 73 אולם טווח החולים נרחב ביותר – מגיל 8 עד 96 שנים. בעוד שאשתקד מרבית האבחונים היו באזור הנגב, השנה מתמקדת ההתפרצות עד כה באזור המרכז. 
 

חשוב לציין כי המחלה עוברת לבני אדם באמצעות עקיצת יתושות נגועות. נציגי המשרד הדגישו כי המחלה, שמועברת מעופות לבני אדם דרך עקיצת יתושה, אינה מדבקת מאדם לאדם. עוד נמסר כי בעבור ילדים וצעירים מדובר לרוב במחלה קלה, אולם בקרב מבוגרים היא עלולה להיות מסוכנת ואף קטלנית.
בית החולים איכילוב הודיע על תחילת מחקר בתרופה אינטרפרון בה קיים ניסיון שימוש ממגפת הקורונה. התרופה מחזקת את התגובה החיסונית של הגוף. יחד עם איכילוב יצטרפו למחקר שמונה בתי חולים נוספים שיבחנו האם התרופה מיטיבה את מצבם של חולי קדחת מערב הנילוס הקשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה