בריאות

קדחת הנילוס מעוררה בהלה בישראל: זו ההודעה המדאיגה לציבור

המחלה עוברת לבני אדם באמצעות עקיצת יתושות נגועות. ציפורים אינן מעבירות את המחלה לאדם אך יכולות להעביר את הנגיף ליתושה כשהן נעקצות. ציפורים נדבקות וחולות כמו בני אדם, במשרד הבריאות הדגישו
מערכת ice | 
נגיף קדחת מערב הנילוס (צילום vecteezy, freepik)
מספר ציפורים מתות מאזור המרכז, הגיעו למכון הווטרינרי לבדיקה ונמצאו חיוביות לקדחת הנילוס המערבי, כך על פי הודעה שמסר היום (שני) לציבור משרד החקלאות, שמזהיר מפני התרחבות המגפה בישראל.
חשוב לציין כי  המחלה עוברת לבני אדם באמצעות עקיצת יתושות נגועות. ציפורים אינן מעבירות את המחלה לאדם אך יכולות להעביר את הנגיף ליתושה כשהן נעקצות. ציפורים נדבקות וחולות כמו בני אדם.

ושוב, רק יתושות יכולות להדביק בני אדם בקדחת. המחלה גם אינה מועברת מאדם לאדם. הציבור מתבקש לא לגעת בפגרי ציפורים ולדווח לרשויות המקומיות. משרד החקלאות קורא לרשויות המקומיות לאסוף פגרי ציפורים ולהביא למכון הווטרינרי בבית דגן, לבדיקה.
על פי נתוני משרד הבריאות שהוצגו בדיון בכנסת, עד ה-30.6 אובחנו 87 מקרים- 55 גברים, 32 נשים ועוד 10 משוערים שטרם קיבלו אבחנה סופית. הגיל הממוצע הוא 73 והטווח הוא גילאי 8-96. 7 מאומתים נפטרו. נציגי המשרד הצביעו על עלייה משמעותית במספר האבחונים ומקרי המוות שכתוצאה מהמחלה, כאשר ב-2021 היה מקרה מוות אחד, ב-2022 – 2 מקרים, ב-2023 3 מקרים והשנה – כבר 7 מקרים.
עוד על פי הנתונים, ב-2023 מרבית האבחונים היו באזור הנגב ואילו השנה- באזור מרכז הארץ. נציג המשרד הדגישו כי המחלה, שמועברת מעופות לבני אדם דרך עקיצת יתושה, אינה מדבקת מאדם לאדם. עוד נמסר כי בעבור ילדים וצעירים מדובר לרוב במחלה קלה, אולם בקרב מבוגרים היא עלולה להיות מסוכנת ואף קטלנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה