בריאות

קדחת הנילוס מאיימת על נתב"ג: משרד הבריאות באזהרה חריגה

?במבצע ניטור במרכז הארץ לכד המשרד להגנת הסביבה יתושות נגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס בשטח נמל התעופה בן גוריון; המשרד להגנת הסביבה הנחה את רשות שדות התעופה להרחיב את מערך הניטור וההדברה באזור נתב"ג, משרד הבריאות מציין כי ככלל כ-80% מהנדבקים לא מפתחים תסמינים לקדחת מערב הנילוס
מערכת ice |  3
יתוש (צילום pexels)
בסיום פעילות סמויה המשרד להגנת הסביבה מפרסם כי נלכדו יתושות נגועות בקדחת מערב הנילוס בשטח נמל התעופה בן-גוריון. היתושות הנגועות בנגיף נמצאו בלכידות שבוצעו במהלך השבוע האחרון. כמו כן, במסגרת פעולות הניטור נלכדו יתושות נגועות נוספות בעיר רמת גן.
המשרד להגנת הסביבה עדכן את רשות שדות התעופה לגבי לכידתן של היתושות הנגועות בשטח נתב"ג, וכן את עיריית רמת גן, והורה על תגבור מערך הניטור באזור, ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי. צוות מזיקים והדברה של המשרד להגנת הסביבה מבצע לאורך כל השנה אלפי ניטורים של זחלי יתושים במקורות מים וכן מאות לכידות של יתושים בוגרים. היתושים מועברים לזיהוי ולבדיקה במעבדות משרד הבריאות.
 
באם הבדיקה הווירולוגית מעידה על כך שהיתושות נגועות בווירוס הגורם למחלת קדחת מערב הנילוס, מוציא המשרד להגנת הסביבה לרשות הרלוונטית התראה ודרישה מיידית לטיפול במפגע.
בקיץ מקורות של מים עומדים (אפילו בנפח קטן), במקביל לתנאי מזג אוויר חם ולח, עלולים להוות כר פורה לרבייה ולהתפתחות של יתושים. האחריות לצמצום מפגעי היתושים בשטח הציבורי מוטלת על הרשות המקומית אך הציבור נדרש להירתם למשימה ולייבש מקורות של מים עומדים במרחב הפרטי (חצרות, גינות, מרפסות וכו'). רק מאמץ משותף של כלל הגורמים יביא לפתרון מהיר וארוך טווח שיאפשר לצמצם באופן משמעותי את מטרדי היתושים בסביבה, ובכך יקטין את הסיכון להיעקץ וחלילה אף לחלות.
כבכל שנה, מתחילת חודש יוני ועד לסוף חודש נובמבר עולה שכיחות מציאתן של יתושות הנושאות את ווירוס קדחת מערב הנילוס. מסתמן כי בשנה זו, ככל הנראה עקב שינויים במזג האוויר, שכיחות היתושות הנושאות את נגיף קדחת מערב הנילוס הקדים להופיע. המשרד להגנת הסביבה מבקש מכלל הרשויות בישראל לתגבר את תדירות הפעולות שהן מבצעות לצורך ניטור זחלי יתושים, ובמידת הצורך להדבירם בטרם מתפתח מפגע. כמו כן, המשרד קורא לרשויות המקומיות לרענן את ההנחיות הניתנות לתושבים, זאת במטרה לסייע להם למנוע את התפתחותם של יתושים בסביבת המגורים.
ד"ר אורן שטח כתבי, מנהל המחלקה למחלות זואונוטיות מהחטיבה לבריאות הציבור במשרד הבריאות מסביר כי עם לכידת היתושים על ידי המשרד להגנת הסביבה, מבצעת המעבדה לאנטמולוגיה של משרד הבריאות סיווג של היתושות ומעבירה למעבדה הווירולוגית לצורך בדיקת נגיעות בגורמי מחלה. האגף לאפידמיולוגיה מרכז את המידע לגבי תחלואה בבני אדם ומתריע לגורמים הרלוונטים בכל מקרה בו קיים אבחון של חולה. עד כה אובחנו 42 אנשים למחלה. תקופת הדגירה של המחלה מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה, נמשכת כ-2 עד 14 ימים והמחלה נמשכת לרוב 3-6 ימים.
במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. המחלה לרוב מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    "בבדיקה סמויה " חחחחחח שהיתושים לא ידעו
    יוסי 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בבדיקה סמויה " חחחחחח שהיתושים לא ידעו
    סגור
  • 2.
    אני
    אני 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני
    סגור
  • 1.
    עכשיו תבינו איפה טעיתם
    גד 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המחלה קלה לפי הכתבה אבל מי שהתחסן לקורונה החיסון הרס לו את החיסון הטבעי שהגוף יודע להתמודד עם מחלות ולכן מסתבכים את המידע הזה יסתירו מכם
    סגור