בריאות

מדינה בפוסט טראומה: כך תוכלו לדעת אם אתם סובלים ממצב נפשי קשה

על פי המחקר של פרופ' רות פלדמן מאוניברסיטת רייכמן, הרכב חיידקי המעיים יכול להצביע על התפתחות הפרעת פוסט טראומה. על פי ממצאי המחקר, מספר חיידקי מעיים מופחת, הוא הגורם שמבדיל בין ילדים בעלי סיכוי גבוה לחלות בהפרעה לבין אלו שחסינים אלה – על אף שכל הילדים נחשפו לאירועי לוחמה קשים במהלך החיים

מערכת ice | 
התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה (צילום shutterstock, פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
מלחמת "חרבות ברזל" השפיעה באופן משמעותי על הבריאות הנפשית של רבים מאיתנו. לצד העובדה כי המלחמה הנוכחית גרמה לעלייה בקרב הסובלים מפוסט טראומה, בהם נמנים חיילי צה"ל אשר נחשפו למראות קשים בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, מחקר חדש שנערך על ידי פרופ' רות פלדמן מאוניברסיטת רייכמן מצא כי קיים קשר בין הרכב חיידקי המעיים לבין הפרעת פוסט טראומה. 
על פי המחקר של פרופ' רות פלדמן מאוניברסיטת רייכמן, אשר פורסם באתר "ynet", עולה כי הרכב חיידקי המעיים יכול לחזות סיכויים להתפתחות הפרעת PTSD  (פוסט טראומה) בבני אדם.
המחקר, אשר בחן את הקשר המצוין בקרב 168 ילדים ו-168 אימהות משדרות ועוטף עזה במהלך 15 השנים האחרונות, הוכיח כי קיים קשר בין הרכב החיידקים לבין התפתחות ההפרעה מינקות לבגרות בקרב בני אדם אל מול הבריאות הנפשית. 
לטענת עורכת המחקר, פרופ' רות פלדמן מאוניברסיטת רייכמן, ניתן לנבא התפתחותה של ההפרעה על פי סוג החיידקים. לצד זאת, היא הבהירה כי לילדים שאובחנו בשלב הינקות עם פוסט טראומה והוגדרו כבעלי פרופיל חיידקי מצומצם, יש נטייה לפוסט טראומה כרונית.
לצד זאת, היא ציינה כי אלו לא הצליחו להחלים מאותה הפרעה. במהלך המחקר, התבצע אבחון של פוסט טראומה לילד ולאמו באמצעות קלינאים לאורך שלבי ההתפתחות שלו מהילדות המוקדמת ועד לתום גיל ההתבגרות.
על פי תוצאות המחקר, ניתן היה להבחין כי מספר חיידקי מעיים מצומצם, הוא הגורם שמבחין בין ילדים בעלי סיכוי גבוה לחלות בהפרעה לבין אלו שחסינים אליה, זאת על אף שכל הילדים נחשפו למראות וחוויות קשות, כגון מצבי חירום מדיניים, במהלך החיים. 
בעקבות כך, בכתבה שפורסמה על ידי ynet, צורפו דבריה של עורכת המחקר, פרופ' רות פלדמן אשר חתמה את תוצאות המחקר וציינה: "הממצאים שלנו מראים כי הפרופיל המיקרוביאלי הוא אחד הגורמים לתחלואה הפוסט-טראומטית ומשרטטים את הפרופיל הקשור בחוסן בעקבות חשיפה לטראומה. הממצאים יכולים לשמש בסיס לבניית טיפולים ממוקדי מיקרוביום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה