בריאות

אנו בודקים את הטלפון 144 פעמים ביום: זהו הטריק להפחית את ההתמכרות

קוראים את הכתבה דרך הנייד? מחקר חדש שיצא חושף כי אנשים בודקים את הטלפונים שלהם 144 פעמים ביום. אך אל דאגה, מצאנו גם את הדרך להפחית את ההתמכרות הגדולה בהיסטוריה

מערכת ice | 
צילום יאיר מור
עם מסך בגודל 4 עד 5 אינץ', מכשירי הסמארטפון מחזיקים ברוב הפעילויות בחיי היומיום שלנו. מאפליקציות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק שעוזרים לנו להישאר מחוברים ועד לאפליקציות הקשורות לעבודה כמו זום, גוגל ועוד, כחברה זרקנו כבר ממזמן את השעונים המעוררים או את המחברות ועברנו רשמית להיות תלויים במכשיר הקטן. האפליקציות כבר מוטמעות בתוך הווריד וגם התלות שלנו בסמארטפון גדלה באופן אקספוננציאלי.
בשנת 2023, מחקר הראה כי אנשים בודקים את הטלפונים שלהם 144 פעמים ביום. כמעט 90% בודקים את הטלפון ב-10 הדקות הראשונות של היקיצה.
כמו כן, כ-75% מהאוכלוסייה אמרו שהם בודקים את הטלפון שלהם כשהם בשירותים, לפחות 60% מהאנשים במחקר אף הודו שהם ישנים עם הטלפון בלילה. בנוסף, כ-57% מהנשאלים במחקר הכירו בעבודה שהם מכורים למכשיר, זאת לפי תוצאות המחקר "Reviews".
במידה ותרגיש הזדהות עם הכתבה, הנה כמה דרכים יעילות שבהן תוכל להיפרד מההרגל המגונה. קים קומנדו, מומחית בעידן הדיגיטלי ובעלת טור בשם: "USA TODAY Tech Kim Komando" חלקה כמה טיפים לאנשים איך אפשר להפחית את זמן הצריכה במכשיר בחצי.
קומנדו ממליצה להתחיל בלשים את המכשיר ב"נא לא להפריע" בסופי שבוע, חופשות ובחגים כדי להתרגל לבלות זמן עם האנשים שאכפת לנו מהם.
 
בנוסף, עם פונקציית זמן המסך בהגדרות האייפון ואפליקציית הרווחה הדיגיטלית באנדרואיד, משתמשי הסמארטפון יכולים להגדיר מגבלות זמן לאפליקציות שבהן הם משתמשים לעיתים קרובות, כדי להפחית את משך הזמן המושקע בהן ביום. תוכנות אלה ייצרו פונקציית נעילה שתאסור עליך להשתמש באפליקציה עד יום למחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה