בריאות

מחקר חדש מציג: זה מה שהרופאים חושבים על ביקורים טלפוניים

מחקר חדש בדק לראשונה עמדות רופאי משפחה ורופאי ילדים בישראל ומצא כי הביקור הטלפוני נמצא ליעיל רק בחלק מהמקרים. המחקר נערך על ידי הפקולטה למנהל מערכות בריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים בשיתוף המכללה האקדמית אשקלון ושירותי בריאות כללית

מערכת ice | 
רופא (צילום shutterstock)
השימוש בביקור טלפוני הפך נפוץ בשנים האחרונות והואץ במהלך מגפת הקורונה. קופות החולים השונות מאפשרות כיום למטופליהן תור טלפוני כחלופה לביקור במרפאה, כמו גם שירותי וידיאו וממשקים וירטואליים נוספים, שמגבירים את זמינות התורים וחוסכים זמן למטופלים. אלא שביקורים מרחוק מייצרים גם לא מעט אתגרים עבור הרופאים, שלעיתים נדרשים לתת אבחנות ומרשמים מבלי לבדוק פיזית את המטופלים שלהם. 
מחקר חדש, שתוצאותיו התפרסמו לאחרונה במגזין הרפואי הבינלאומי הנחשב Healthcare, בחן לראשונה את עמדות הרופאים בישראל בנוגע לפרקטיקה. המחקר בדק את התפיסות של רופאי משפחה ורופאי ילדים בשלושה היבטים של שימוש בביקור טלפוני: איכות הטיפול, בטיחות הטיפול ושביעות רצון של הרופאים. במחקר השתתפו 342 רופאים ורופאות מרחבי הארץ וכן נערכו ראיונות עומק עם 26 רופאים.
מממצאי המחקר עולה כי רופאים הביעו שביעות רצון מהשימוש בביקור הטלפוני אולם בנוגע לאיכות ובטיחות הטיפול, הערכות היו נמוכות יותר. 80% מהנשאלים סברו כי מומלץ לשלב ביקור פנים אל פנים עם ביקור טלפוני, ו-51% ציינו כי חוסר היכולת לבדוק את המטופלים מקרוב משפיעה על קבלת ההחלטות של הרופא ומעכבת אותו. מרבית המרואיינים ציינו שרצוי לבצע ביקור טלפוני רק עם מטופלים אותם הרופא מכיר. 
רופאים מהמגזר החרדי הביעו שביעות רצון נמוכה יותר מהביקור הטלפוני בהשוואה למגזר הכללי ולמגזר הערבי. ממצאי המחקר דומים לממצאי מחקרים אחרים שבוצעו בעולם, ומצביעים גם הם על שביעות רצון גבוהה בקרב רופאים מהשימוש בכלי אך חששות לגבי איכות ובטיחות הטיפול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה