בריאות

בהלת ענק בארצות הברית: מתקפת סייבר משבשת טיפולים רפואיים

מתקפת סייבר ענקית זוהתה לאחרונה בארצות הברית נגד ענקיות ביטוח כאשר הפגיעה המרכזית היא במערכת תשלומים, שבלעדיה נוצר שיבוש נרחב בכל רחבי המדינה, במתן טיפולים רפואיים
מערכת ice |  1
מתקפת סייבר (צילום pixabay ,freepik, shutterstock)
מתקפות סייבר נרחבות מבוצעות בתקופה האחרונה ברחבי העולם, כאשר הרבה מהן מכוונות לגופי בריאות גדולים כמו בתי חולים או חברות ביטוח, המחזיקים במידע רגיש מאד על כמות גדולה של בני אדם. בעבר מתקפות כאלו הניבו לתוקפים סכומי כסף אדירים, שאותם הם מבקשים בתמורה לשחרור המידע בו הם מחזיקים והשבת המערכות לפעילות.
לאחרונה מתקפה גדולה אותרה בגופי בריאות בארצות הברית, שהצליחה לשבש לחלוטין מערכת תשלומים גדולה שבה היו משתמשים גופים רפואיים וכעת הרבה מהם נותרו ללא יכולת לקבל תשלום ואף לשלוח חשבוניות ללקוחותיהם.
בעקבות המתקפה, רופאים ומטפלים רבים ברחבי ארצות הברית העידו כי הכנסותיהם, בחלק מהמקרים כמעט ונמחקו, וחלקם אף החלו לבצע רישום תשלומים ידני ומנפיקים בכתב יד חשבוניות ללקוחות. 

על פי הערכות במדינה, גופי הבריאות שמשתמשים במערכות שניזוקו מפסידים כ-100 מיליון דולר עם כל יום שעובר ללא מציאת פתרון לסיום המתקפה האכזרית. בנוסף, בעקבות המתקפה לקוחות רבים של אותם גופים כלל לא יכולים לגשת למידע הרפואי והכללי שלהם, כאשר המערכות שובשו לחלוטין והשאירו את בעלי המרפאות והקליניקות, כמו גם את הלקוחות, חסרי אונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ציפיתי שב-data center
    עמית 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ייערכו טוב עם מערכות לזיהוי ומניעת פריצה וגם מערכת לגיבוי שיעלו במקום המערכת שנפרצה והיא בסכנת הצפנה.
    סגור