בעולם

סעודיה משנה כיוון: "אין נורמליזציה ללא הקמת מדינה פלסטינית"

סעודיה הודיעה באופן רשמי לארה"ב כי לא תסכים לקיים יחסים דיפלומטיים עם ישראל כל עוד לא תקום מדינה פלסטינית שתכלול את מזרח ירושלים. צעד זה מגיע לאחר שבארה"ב וישראל הביעו אופטימיות בכל הנוגע לדיונים על נורמליזציה עם סעודיה
מערכת ice | 
סעודיה וארה"ב (צילום pixabay, pexels)
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח בלילה (בין שלישי לרביעי) כי סעודיה לא תקיים יחסים דיפלומטיים עם ישראל אם לא תוקם מדינה פלסטינית הכוללת את שטח מזרח ירושלים. בנוסף, ציינו הסעודים כי עד ש"התוקפנות הישראלית" ברצועת עזה לא תיפסק, אין בכלל על מה לדבר בנוגע להסכם נורמליזציה. 
לדברי גורמנים סעודים, ארה"ב לוחצת על ישראל לקבל כל עסקת חטופים קיימת, משום שלדעתה הדבר יביא לרגיעה במזרח התיכון ותתאפשר אף הפסקת אש מול חיזבאללה.
הודעה זאת מגיעה לאחר שיצחק הרצוג, נשיא המדינה הביע דווקא אופטימיות בנושא הנורמליזציה עם סעודיה. הרצוג התראיין לכתב עת סטודנטיאלי של אוניברסיטת הרווארד שם אמר כי: "המלחמה שנפתחה בעקבות טבח 7 באוקטובר האטה את מסלול הדברים, אך לאחרונה נשמעו קולות מריאד המציעים לחזור למסלול". 
 
האמירה השנויה במחלוקת של משרד החוץ הסעודי מגיעה לאחר שדווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי הגורמים הסעודים הפצירו בוושינגטון ללחוץ על ישראל לסיים את המלחמה בעזה ולהתחייב ל"אופק מדיני" למדינה פלסטינית. בתמורה לכך, הסעודים מתחייבים לנרמל את היחסים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה