בעולם

לאחר הסכמי הנורמליזציה: זו המדינה ממנה הישראלים בורחים מפחד

מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', רחובות מרוקו מוצפים בהפגנות פרו-פלסטיניות ובגילויי אנטישמיות נגד ישראלים. הקהילה היהודית מבועתת, אנשי עסקים ישראלים נוטשים ואפילו העבריינים בורחים מבתי הפאר שבנו

מערכת ice | 
גילויי האנטישמיות בעולם (צילום shutterstock)
דורכים על דגל ישראל, מהללים את חמאס: מרוקו תומכת בעזה. זה אולי לא מפתיע, אבל זה כן מאוד מפחיד את מעט היהודים שעדיין מתגוררים במדינה, ואי אפשר להתעלם מהתיירות הישראלית והיהודית שנעלמה לגמרי מהמדינה. 
האוכלוסייה היהודית הקטנה שחיה במרוקו, הייתה צריכה להתמודד בחודשים האחרונים עם הפגנות זעם ענקיות אנטי ישראליות. רק השבוע, לאחר חיסול סאלח אל-עארורי בביירות, נערכה עצרת תמיכה המונית בפלסטינים שהביאה איתה אלימות. דגלי ישראל נשרפו, גרפיטי של מגן דוד צוייר על מכסי ביוב וקריאות "מוות לציונים" הציפו את הרחובות. 
בשל כך, בקהילה היהודית העדיפו להתפלל בבית ולא בבית הכנסת המקומי. איש עסקים ישראלי שחי במרוקו סיפר למאקו: "כשהתחילו ההפגנות הבנתי מהשותפים המקומיים שלי שעדיף לי לעזוב את המדינה ומהר. אמרו לי שעלולים לפגוע בי פיזית בגלל שאני ישראלי, מה שמבחינת הפרו-פלסטינים שם מסמן אותך כמטרה יותר מאשר יהודי מקומי אלא שבשלב הזה כבר לא היה כל כך פשוט לטוס הביתה". 
ישראלית נוספת שמנהלת עסק בתחום התיירות במדינה, ברחה על נפשה עם פרוץ ההפגנות: "לא נעים להיות ישראלי במרוקו בתקופה הזו. אנחנו שוקלים לחסל את העסקים במרוקו אם המלחמה לא תסתיים או שהמצב יחריף מבחינת ההפגנות. בלי התיירים הישראלים אין לנו מה לחפש שם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה