ויראלי

הפיגוע בפריז: המחבל נחשף כחבר 'דאעש'

לאחר שנעצר אזרח צרפתי בחשד שתקף בסכין 4 בני אדם ליד וגרם למותו של אחד מהם במרכז פריז. כעת נחשף כי המפגע כבר ישב בעבר בכלא בשל תכנון ביצוע פיגוע, והוא מוכר כחבר בארגון הטרור דאעש

מערכת ice | 
דאעש (צילום shutterstock)
שלשום (שבת), נעצר אזרח צרפתי ממוצא איראני בשם רג'בפור-מיאנדואב (26) לאחר שביצע פיגוע שגרם למותו של תייר גרמני. הנרצח, אזרח גרמניה בן 23, החזיק גם באזרחות פיליפינית. הוא נדקר ארבע פעמים בסכין והוכה בראשו בפטיש. המפגע צעק "אללה אכבר" והסביר לשוטרים כי ביצע את המעשה כי הוא "מוטרד מהמצב בעזה".
התובע הצרפתי אמר כי אמו של המפגע דיווחה בעבר לרשויות על חששותיה לגביו עקב מלחמת חרבות ברזל, אך לא היו מספיק ראיות כדי לנקוט נגדו מהלכים משפטיים. כמו כן, נודע כי מינדואב פתח באוקטור חשבון ב-X שם הוא פרסם סרטון בערבית שבו הציג את עצמו כלוחם דאעש שבסיסו באפגניסטן.
בסרטון זה הוא נשבע אמונים לדאעש והביע את תמיכתו ב"ג'יהאדיסטים באפריקה, בעיראק, בסוריה, בסיני בתימן ופקיסטן". רג'בפור-מינדואב, התאסלם בגיל 18 והחל לצרוך כמויות עצומות של תעמולה של דאעש.
הוא תכנן להצטרף לדאעש בעיראק או בסוריה ב-2016 והוא היה מיודד בפייסבוק עם אדם שרצח שני שוטרים בביתם. בעבר הוא נעצר בגין תכנון פיגוע, ובסופו של דבר ריצה ארבע שנות מאסר ונותר תחת השגחה צמודה לאחר שחרור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה