בעולם

סעודיה עומדת על שלה: הדד-ליין המאיים לחברות הזרות במדינה

בפברואר 2021, ממשלת סעודיה הודיעה כי עד שנת 2024 תפסיק לעשות עסקים עם כל חברות בינלאומיות שהמטה האזורי שלהן אינו מבוסס במדינה. כעת, כחודשיים לפני המועד, הממשלה מבהירה כי הדד-ליין עומד בעינו
מערכת ice | 
משפחת המלוכה הסעודית
ערב הסעודית לא מתכוונת לסגת מהאולטימטום שלה, לפיו חברות זרות יצטרכו לבסס את המטה האזורי שלהן בממלכה, אחרת – הן לא יקבלו גישה לחוזים ממשלתיים אטרקטיביים. הדד-ליין: 1 בינואר 2024.
כזכור, בצעד מפתיע ויש לומר אמיץ משהו בפברואר 2021, ממשלת סעודיה הודיעה כי עד שנת 2024 תפסיק לעשות עסקים עם כל חברות בינלאומיות שהמטה האזורי שלהן אינו מבוסס במדינה. בזמנו, החדשות הדהימו את המשקיעים הזרים, שרבים מהם ראו את המהלך כקריאת תיגר על דובאי, הבירה המסחרית של איחוד האמירויות הערביות, שבה נמצא הריכוז הגבוה ביותר של מטות אזוריים במזרח התיכון.
פייסל אל איברהים, שר הכלכלה והתכנון הסעודי, נאם במהלך Riyadh at the Future Investment Initiative, כנס שנתי בן שלושה ימים למימון והשקעות בהנחיית קרן ההשקעות הציבוריות של ערב הסעודית.
בריאיון ל-CNBC , השר אמר כי התוכנית עדיין ממשיכה ודן כיצד הממלכה שואפת לתמוך בחברות זרות במהלך הרפורמה. כשנשאל על ידי דן מרפי מ-CNBC, האם הדד-ליין עדיין עומד בעינו, אל איברהים השיב "כן. כמן במעבר דירה, יש כמה יתרונות וכמה תמריצים שהופכים את המהלך למשתלם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה