דיגיטל וטק

גוגל בבשורה ללקוחותיה: כל הפרטים על המהלך שישבור את השוק

במסגרת אירוע ההכרזה על מכשירי סדרת ה-Pixel 8, גוגל הציגה מפרט חומרה ויכולות מרשימות במכשירי הדגל החדשים שלה, אך החידוש שזכה למירב תשומת הלב היה ההתחייבות לשבע שנים של עדכונים מלאים למערכת ההפעלה
מערכת ice |  2
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, shutterstock)
בתחילת החודש האחרון, גוגל קיימה את אירוע ההכרזה על מכשירי סדרת ה-Pixel 8 גוגל עסקה רבות במפרט החומרה וביכולות התוכנה של מכשירי הדגל החדשים, אבל ייתכן שהחידוש הדרמטי ביותר הוא דווקא התחייבות החברה לשבע שנים של עדכוני תוכנה מלאים.
מדובר בפעם הראשונה שגוגל מתחייבת לזמן ארוך כל כך של עדכונים במכשיריה ומשמעות הדבר היא שמכשירי ה-Pixel 8 שיוצאים היום, יזכו לעדכונים עד שנת 2030 או אנדרואיד בגרסה 21. כמו כן, גוגל גם הבטיחה לעדכן את מכשיריה לעיתים, תכופות יותר בעדכוני אבטחה ובחידושי תוכנה נוספים לאורך כל התקופה.
מדובר במהלך נדיר ביחס למה שמציעות שאר היצרניות הגדולות בשוק. לדוגמא, מתחייבת לחמש שנות עדכונים בלבד, מתוכן רק ארבע שנים של עדכונים מלאים למערכת ההפעלה. כך גם לגבי שאומי ווואן פלוס. אפל מהווה המתחרה שמציעה את ההצעה הקרובה ביותר להצעה שגוגל פרסמה, ועדכנה לאחרונה מכשירים שיצאו לפני כשש שנים ב-iOS 17, אולם זאת ללא כל התחייבות מראש ללקוחות ולכן, החברה יכולה להפסיק את עדכוני המכשירים הישנים בכל רגע.
נתח השוק של מכשירי ה-Pixel של גוגל אומנם צנוע בהשוואה לזה של מרבית המתחרות, והם כלל אינם משווקים באופן רשמי במדינות רבות בהן גם ישראל, אולם המהלך של ענקית הטכנולוגיה עשויה להפעיל לחץ על המתחרות לעשות מהלך דומה על מנת להישאר רלוונטיות בשוק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האם יש למכשירים החדשים esim (ל"ת)
    אבי 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נו ומה נעשה עם זה
    נו ו 10/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם המצלמה ועם המעבד יהיו שווים אפס עוד שלוש שנים . מה בדיוק צריך את זה . הוכח שאנשים מחליפים מכשיר כל שלוש גג חמש שנים.
    סגור