בעולם

יפן בדרך לירח: הרקטה שצפויה לנחות תשבור שיא חדש

האם יפן תהיה החמישית בעולם להגיע לירח? לאחרונה המדינה שלחה לחלל רקטה מתקדמת שצפויה להגיע לירח בעוד מספר חודשים. יותר מכך, היא צפויה להיות הראשונה שמבצעת נחיתה עם טווח פספוס של מאה מטר בלבד
מערכת ice | 
הרקטה של יפן (צילום רויטרס יוטיוב)
למרות שני כישלונות רצופים של יפן בכל הנוגע להגעתה לירח, נדמה כי היא עדיין עשויה להיות המדינה החמישית בעולם שתנחת עליו. לפי אחד מהבכירות בתחום, קארי בינגן, "אין סיבה להאמין שיפן לא תצליח... שני הניסיונות הקודמים היו מאוד שונים".
עם זאת, בינגן מסרה ל-CNBC כי למרות תוכנית החלל החזקה של המגינה האסייתית, המשימה שהיא רוצה להוציא לפועל היא מסובכת מאוד מבחינה טכנית ולכן הניסיון יהיה לא פשוט. 
בחודש שעבר יפן השיקה רקטה לחקר החלל ממרכז החלל שלה. על הרקטה היה טלסקופ רנטגן שמטרתו לחשב את המהירות והחומר שנמצא בין גלקסיות. הרקטה צפויה להגיע לירח בחצי הראשון של שנת 2024. ב-1 באוקטובר הרקטה כבר השלימה סבב אחד סביב כדור הארץ ובהצלחה, וכעת היא בדרך לירח.
הניסיון המדובר מגיע לאחר ניסיון כושל של חברת סטארט-אפ יפנית להיות החברה הפרטית הראשונה להנחית חללית על הירח. המדינה גם ויתרה על הניסיון להנחית חללית אחרת בנובמבר לאחר שכשלה לייצב את התקשורת עימה.
בניגוד לנחיתות מוצלחות אחרות על הירח. הרקטה של יפן צפויה להיות הראשונה שנוחתת עם רמת דיוק של 100 מטר, ביחס להצלחות קודמות של כשני קילומטרים. 
נזכיר כי לפני חודשיים הודו הייתה המדינה הרביעית בעולם שהצליחה להנחית חללית על הירח. מאז הצלחתה הקשר עם הכלי כבר אבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה