משפט

מעכשיו בפלורידה: עונש מוות לאלו שאנסו בני 12 ומטה

חוק חדש בפלורידה יאפשר לשופטים להטיל עונש מוות על אנסים שתקפו ילדים בני 12 ומטה. עם זאת, עדיין צפויה התנגדות לחוק בערכאות משפטיות, אף שהחוק זכה לתמיכה ניכרת במהלך החקיקה
מערכת ice | 
התעללות-אילוסטרציה (צילום freepik)
ביום ראשון האחרון נכנס לתוקפו חוק חדש בפלורידה. לפי CBS, החוק החדש שאושר בחודש מאי האחרון בידי מושל פלורידה, רון דה סנטיס, יאפשר לשופט להטיל עונש מוות על אנסים שאנסו ילדים בני 12 ומטה.
החוק כאמור נכנס לתוקף, אך ייתכן והוא עדיין ייתקל בכמה מגבלות בבית המשפט העליון במדינה ובארה"ב בכלל, וזאת על בסיס פסקי דין תקדימיים קודמים בנושא. 
לפי החוק החדש, שופט יוכל לקבוע עונש מוות או מאסר עולם על פושעים שאנסו בני 12 ומטה. עם זאת, השופט יוכל לגזור עונש מוות אך ורק אם 8 מתוך חבר המושבעים ימליצו על גזר הדין הקטלני. אם לא, הוא יוכל לגזור על האנס עונש של עד מאסר עולם בלבד. כמו כן, חבר המושבעים עדיין יידרש להחליט בפה אחד שהחשוד אשם במעשים.
בעת החתימה על החוק אמר דה סנטיס: "לצערי בחברה שלנו מתבצעים פשעים מיניים חמורים נגד בני 12 ומטה. הם באמת הגרועים מכול. אלו המבצעים את הפשעים הם לרוב פושעים סדרתיים". ניכר כי רבים הסכימו עם המושל, היות שהחוק עבר בסנאט עם רוב של 34 לעומת חמישה, ושוב בבית הנבחרים עם רוב של 95 לעומת 14.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה