רכב

תעשיית הרכב גועשת: בריטניה נגד המעבר למכוניות חשמליות

ממשלת בריטניה פרסמה אתמול (רביעי) שהיא תדחה בחמש שנים את האיסור על מכירת מכוניות דיזל וגז. יצרניות הרכב זועמות: "בלבול וחוסר ודאות רק יעכבו אותנו"
מערכת ice |  7
רכבים חשמליים (צילום unsplash)
ממשלת בריטניה פרסמה ביום רביעי כי היא מתכננת לדחות את איסור מכירת מכוניות הדיזל והגז במדינה בחמש שנים. יצרניות הרכב יצאו נחרצות כנגד המהלך ואמרו שההחלטה תקשה מאוד על מאמצי התעשייה לעבור לייצור רכבים חשמליים בלבד. 
ראש ממשלת בריטניה, רישי סונק הכריז על ההחלטה הזו במסגרת אירוע השקת המדיניות הירוקה של ממשלתו. המהלך יצא לפועל למרוץ התנגדות רבה שנצפתה מצד פעילי האקלים במדינה וחברי המפלגה שאמרו כי: "אנחנו מסתכנים באיבוד הסכמת העם הבריטי".
עיכוב המעבר שסונק הכריז עליו, זכתה להתייחסות רבה מצד יצרניות הרכב אשר מתחו על המהלך ביקורת קשה. שכן, הן התחייבו להשקיע מיליארדי פאונד על מנת כדי לחשמל את הציים שלהם לפני המועד והיו מקווים שהיעד לשנת 2030 יגביר את הביקוש לכלי רכב חשמליים.
יו"ר פורד בבריטניה, ליסה ברנקין, התייחסה לדברים בהצהרה ואמרה: "העסק שלנו זקוק לשלושה דברים מממשלת בריטניה: שאפתנות, מחויבות ועקביות. הרפיה של 2030 תערער את שלושתם".
כמו כן ברנקין הוסיפה: "אנו זקוקים למיקוד המדיניות שהוכשר על חיזוק שוק החשמל בטווח הקצר ותמיכה בצרכנים בזמן שהרוחות הנגדיות חזקות: התשתיות נותרות לא בשלות, התעריפים עולים ויוקר המחיה גבוה".
Stellantis, המחזיקה במותגים פיאט, פיג'ו וסיטרואן בממלכה הדהדה את הקריאה לבהירות ואמרה כי היא מחויבת להשיג 100% מכירות מכוניות וטנדרים חדשים ללא פליטה בבריטניה עד סוף העשור.
כמו גם, החברה שהוקמה מהמיזוג בין פיאט קרייזלר לקבוצת PSA הצרפתית, הכריזה בתחילת החודש שתתחיל לייצר רכבים חשמליים במתקן Ellesmere Port שלה מחוץ לליברפול. לצורך הסבת המפעל לייצר מכוניות חשמליות הושקעו 100 מיליון פאונד.
שינוי המדיניות האחרון עלול להחזיר את ההתקדמות הזו ובסופו של דבר לפגוע בכלכלה אם הוא יסכן את עתיד מגזר ייצור הרכב בבריטניה. אם בריטניה אמורה להיות מובילה בהפסקת הדרגתי של כלי רכב מזהמים.
מייק האווס, מנכ"ל איגוד יצרני וסוחרי הרכב בבריטניה אמר: "צרכנים צריכים לרצות לבצע את המעבר, שדורש מהממשלה מסר ברור ועקבי, תמריצים אטרקטיביים ותשתית טעינה שנותנת ביטחון ולא חרדה. בלבול וחוסר ודאות רק יעכבו אותם".
היועץ העצמאי של הממשלה למדיניות אקלים, ועדת שינויי האקלים שותף לדעה זו. בדו"ח משנת 2020, הוועדה אמרה כי "המעבר המלא" לרכבי רכב חשמליים יהיה "אחת הפעולות החשובות ביותר להשגת יעד האפס הנקי של בריטניה".
סיימון קלארק, חבר פרלמנט שמרני, אמר ב-X כי המהלך "ינפץ" את הקונצנזוס של בריטניה להתמודדות עם משבר האקלים. זה גם עלול לפגוע בתעשייה שמעסיקה 780,000 עובדים ומהווה 10% מהיצוא הבריטי. רוב המנהלים בתעשייה מסכימים שמעבר למכוניות חשמליות הוא בלתי נמנע. והשינוי הזה כבר צובר תאוצה בבריטניה.
רכבי רכב חשמליים צפויים להוות כמעט 18% מהרישומים של מכוניות חדשות עד סוף השנה, לעומת 0.7% בלבד ב-2018, לפי ה-SMMT. אם טעויות מדיניות או תמיכה ממשלתית דועכת גורמים לבריטניה להפוך למקום לא אטרקטיבי לייצור רכבים חשמליים, זה עלול לאיים על עתיד תחום הרכב בבריטניה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לאף מדינה אין עדיין את היכולת לייצר מספיק חשמל לטעינה
    אחד 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאף מדינה אין את היכולת לייצר מספיק חשמל לטעון כל כך הרבה רכבים חשמליים וגם אין להן את התשתיות לזה. פרט לזה רכבים חשמליים מוגבלים במרחקים שלהם ובזמן הטעינה שלהם. ולאן לא מתאימים לאנשים שנוסעים כל היום למרחקים ארוכים!!
    סגור
  • 5.
    מכוניות חשמליות הן העתיד אך אין צורך בכפייה
    דרור הררי 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האיסור על מכירת מכוניות בעירה פנימית הוא מיותר ומהווה התערבות לא נחוצה. תהליך המעבר כבר הותנע והשוק החופשי יקח אותו קדימה עד למעבר המוחלט לררבים חשמליים. בריטניה לא נגד רכבים חשמליים, היא פשוט מורידה את לחץ המיותר. המבחן היחיד יהיה בקידום התשתיות הדרושות למכוניות חשמליות וזה נכון בכל מקום.
    סגור
  • 4.
    נו באמת
    רפאלה 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקועים בשנת תר"פפו
    סגור
  • 3.
    לאט לאט כולם יבינו
    עמירם1 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    המכונית החשמלית היא טעות, בסה"כ מחליפה זיהום אחד במספר זיהומים. נקודות הטעינה תופסות חניות ותהליך הטעינה מסורבל, כשאופנת המכוניות החשמליות תסתיים נשאר עם עודף קווי הולכה ותחנות לייצור חשמל, נצטרך לפרק את תחנות הטעינה על מנת שיהיו חניות ולא נבין למה בזבזנו כסף על טעות.
    סגור
  • כך אמרו בעלי הסוסים להנרי פורד
    דרור הררי 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מחיר המצברים יורד כל הזמן זמן הטעינה מתקצר טווח הנסיעה מתארך מכוניות חשמליות מחזיקות יותר זמן ייצור חשמל נקי מתגבר עם הזמן טעינה אלחוטית כבר מתפתחת בקיצור עובדות...
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד לבריטים יישר כח
    משה 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    6 2
    רכבים חשמלים הם סכנה לציבור , קרינה וזיהום חסרי תקדים .
    סגור
  • 1.
    חקי , בריטניה הצילה עצמה ממחלות שמקורן ברכבים חשמליים (ל"ת)
    חקי חיון 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור