דיגיטל וטק

חברה ישראלית לא מוכרת עוזרת לממשלת הודו לעקוב אחר האזרחים

חברת ישראלית אלמונית בשם ספטיר מסייעת להודו לפתח מערך ריגול שמקיף את הפעילות המקוונת של כל 1.4 מיליארד תושבי המדינה. ראש הממשלה נדרנדה מודי מחייב את ספקיות האינטרנט במדינה להתקין מערכות מעקב בתחנות הממסר ובדאטה סנטרים שלהן כדי לקבל רישיון פעילות
מערכת ice | 
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (צילום Global Panorama, Narendra Modi / flickr)

חברה ישראלית אלמונית יחסית בשם ספטיר מסייעת להודו לפתח מערך ריגול המקיף את הפעילות המקוונת של כל 1.4 מיליארד תושבי המדינה. כך מדווח עיתון ה"פיננשל טיימס". בתחנות הממסר שהוקמו מותקנות מערכת שמסוגלת להעתיק, ולנתח מידע בסיוע בינה מלאכותית. מערכות אלו מאפשרות לראש הממשלה מודי לעקוב אחר אזרחי המדינה. מדובר במערכות המסופקות על ידי יצרניות מקומיות לצד חברה ישראלית לא מוכרת בשם ספטיר.

שלטון מודי מחייב את ספקיות האינטרנט המקומיות להתקין מערכות מעקב אלה כדי לקבל רישיון פעילות למרות שחוק המאפשר הפעלת מערכות אלה חוקק לפני כהונתו של ראש הממשלה, עוד בשנת 2014. טלקום שנחשבת לחברה לא מוכרת מכרה כבר מערכות המעקב שלה לקבוצות גדולות כמו וודאפון, ורליאנס ג'יו.

"מוצרי הריגול של החברות הישראליות פופולריים יותר מאשר חברות ממדינות אחרות מכיוון שהן פתוחות יותר לעסקאות מאשר האירופיים והאמריקנים" אמר ל"פיננשל טיימס" מקור בכיר בתעשייה. מאז חשיפת פרשת סנודן ב-2013 חברות טלקום מערביות מגלות התנגדות רחבה ללחץ ממשלתי להתקין מערכות שמאפשרות לעקוב אחר האזרחים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה