בעולם

ממשל ביידן זועם: "חשיפת המפגש עם לוב פוגעת באינטרסים אמריקאים"

לאחר חשיפת משרד החוץ אמש על הפגישה של השר אלי כהן עם שרת החוץ של לוב, זעמו בארצות הברית על פרסום הודעת משרד החוץ וטענו כי בכך נגרם נזק למאמצי ארצות הברית לקדם נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)

ממשל ביידן זעם על הודעת משרד החוץ אמש בדבר הפגישה בין השר אלי כהן לשרת החוץ של לוב נג'לה אל מנקוש. כך דיווח ברק רביד באתר וואלה. לטענת בכירים אמריקנים היה תיאום בין ארצות הברית לישראל לפני הפגישה ושר החוץ האמריקאי אף עודד את השרה הלובית להיפגש עם שר החוץ הישראלי. בארצות הברית טענו כי היה מדובר בפגישה חשאית והיו מופתעים מהפרסום הרשמי של הצד הישראלי. למרות זאת במשרד החוץ הישראלי טענו כי הלובים ידעו על הכוונה לפרסם את דבר הפגישה.

בכירים אמריקנים זעמו על הפרסום הישראלי וטענה כי מדובר בפגיעה משמעותית בקידום נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב. ארצות הברית מנסה כבר זמן רב למצוא פשרה לסיום הסכסוך הלובי וההתנהלות של שר החוץ גרמה נזק גם לאינטרסים האמריקאים במדינה הצפון אפריקאית.
 


כזכור, אתמול פרסם משרד החוץ הישראלי על פגישה היסטורית בין שר החוץ אלי כהן לשרת החוץ של לוב אל מנקוש שנערכה בשבוע שעבר ברומא בירת איטליה. בלוב לא ראו את הפרסום בעין יפה, הכחישו את דבר קיומה וטענו כי הייתה שרירותית ולא מתואמת. בתגובה לפרסום הפגישה פוטרה שרת החוץ הלובית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה