בעולם

מלכה לייפר נדונה ל-15 שנות מאסר: "התעללה מינית בתלמידות"

גזר דין דרמטי בבית המשפט באוסטרליה למנהלת בית הספר החרדי לבנות: "ניצלה את חולשתן לצורך הסיפוק המיני שלה". הפרשה הסעירה את ישראל כשלייפר נמלטה לארץ ולא הוסגרה במשך שנים רבות בטענה שאינה כשירה לעמוד לדין, בין השאר בתמיכת שר הבריאות דאז יעקב ליצמן
מערכת ice |  2
מלכה לייפר
בית המשפט באוסטרליה דן היום (חמישי) את מלכה לייפר ל-15 שנות מאסר בפועל. היא תידרש לרצות לפחות 11.5 מהן עד שתוכל לבקש שעונשה יקוצר.
לייפר היתה מנהלת בית ספר חרדי לבנות במלבורן שבאוסטרליה, והואשמה ב-29 מקרים של תקיפות מיניות ומעשי אונס בתלמידות בין השנים 2003–2008, תוך ניצול מעמדה. באפריל 2023 הורשעה לייפר באונס ובתקיפה של שתי תלמידות אחיות, דסי ארליך ואלי סאפר. היא זוכתה מהאישומים כלפי האחות השלישית, ניקול מאייר.

לייפר (57) היא אזרחית ישראל, נשואה ואם לשמונה ילדים, ולאחר שנמלטה לארץ נעצרה בישראל ושוחררה בנימוק שאינה כשירה לעמוד לדין. אלא שחוקרים פרטיים טענו שהיא מתחזה, ותיעדו אותה מנהלת חיים נורמטיביים. בעקבות זאת נפתחה החקירה מחדש, היא נעצרה שוב בפברואר 2018 והליכי הסגרתה לאוסטרליה חודשו.
ב-2019 פתחה המשטרה בחקירה נגד שר הבריאות יעקב ליצמן, בחשד להתערבות לא חוקית למניעת הסגרתה של לייפר, ולבסוף פרש מהחיים הפוליטיים בין השאר בגלל החשדות. לאחר שנדחו ערעוריה של לייפר, היא הוסגרה לאוסטרליה בינואר 2021 לאחר עיכוב של שנים רבות וזעם מצד הרשויות באוסטרליה על התנהלות ישראל.
השופט מארק גאמל, שגזר את דינה של לייפר אמר בהקראת גזר הדין כי "הגברת לייפר ניצלה את פגיעותם של הקורבנות על מנת להתעלל בהן מינית לצורך סיפוקה המיני", והוסיף כי לייפר לא הציגה שום חרטה, ולא החלה בהליך שיקום. "הנערות היו קורבנות תמימות לחלוטין של ההתנהגות התוקפנית הזו של לייפר", הוסיף. בעת הקראת גזר דינה לייפר פרצה בבכי.
 
שלוש האחיות שנפגעו על ידי לייפר, אז בנות עשרה וכיום בשנות ה-30 לחייהן, נכחו במעמד הקראת גזר הדין וסיכמו: "הפרק הזה מסתיים בחיינו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה מה שקורה כשפוליטיקאים כמו ליצמן מתערבים במערכת המשפט (ל"ת)
    מזל שיש בתי משפט 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי זאת?
    אחת שיודעת. 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראית כמו איזה גבר מוזר.
    סגור